Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo genomineerd

gfk-shopper-marketing2

Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn genomineerd voor de GfK Shopper Marketing Award.

Dit is de prijs voor een merk dat zich in het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing.

De merken

Iglo - Roerbak Sensatie is volgens de jury een succesvolle herlancering "gedreven door sterke consumenten & shopper insights als basis voor categoriegroei bij de retailer".

Crystal Clear - Introductie Sparkling Lemon Cactus is volgens de jury "een mooie merkactivatie integraal gericht op consument, winkel en shopper".

Hertog Jan -  Uit liefde voor bier "laat een doelgerichte, multichannel en consequente doorvertaling zien van merkbelofte naar executie".

Shortlist

GfK heeft uitgebreid onderzoek gedaan onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist hebben een 10-tal merken hun case aan de vakjury gepresenteerd.

Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn door de vakjury voorgedragen als de drie genomineerden. Zij presenteren hun case tijdens het GfK FMCG Jaarcongres op 22 september. Het publiek bepaalt mede de uiteindelijke winnaar.

Vierde keer

De GfK Shopper Marketing Award, een initiatief van GfK en enkele partners, wordt dit jaar voor de vierde keer uitgereikt.

In de vakjury zitten onder meer Hans van Trijp (Hoogleraar Wageningen Universiteit), Leo van de Polder (POPAI Benelux) en Stefan Heule (Head of Shopper GfK).

Lees ook:

Bolletje Merk van het Jaar 2015 (16 oktober 2015)

Lees ook
Unilever breekt met stereotypering

Unilever breekt met stereotypering

Eetstokjes bij een Vietnamese Pho. Mannen eten ongezond, vrouwen gezond. Millennials zijn horecaverslaafd. Stereotypering, Unilever wil er vanaf. Niet alleen omdat de multinational zich daar verantwoordelijk voor voelt, maar ook omdat progressieve marketing een aanmerkelijk betere merkimpact genereert. Slechts 6% van de reclames...

Red Bull krijgt geen alleenrecht op kleuren blauw en zilver

Red Bull krijgt geen alleenrecht op kleuren blauw en zilver

Red Bull krijgt niet het alleenrecht op de kleurcombinatie blauw-zilver. De energiedrankenproducent probeerde alle mogelijke combinaties van de kleuren, met een verdeling van 50% per kleur, vast te leggen als merk. Die claim is deze week afgewezen door het Europese Hof van Justitie. Red Bull probeert zich de kleuren al sinds 2002 toe te eigenen. Het...

IFFI Masterclass: marketing en sales in de voedingsmiddelenindustrie

IFFI Masterclass: marketing en sales in de voedingsmiddelenindustrie

Ingredients For Food Innovators organiseert van 7 tot 9 november een masterclass Industrial Marketing & Sales 2.0. Een must voor iedere professional die te maken heeft met het op de markt brengen en verkopen van ingrediënten, halffabricaten en industriële eindproducten binnen de levensmiddelenindustrie. Drie keer per jaar organiseert het IFFI netwerk...