Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo genomineerd

15 september 2016

Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn genomineerd voor de GfK Shopper Marketing Award.

Dit is de prijs voor een merk dat zich in het afgelopen jaar op een positieve manier heeft onderscheiden op het gebied van shopper marketing.

De merken

Iglo - Roerbak Sensatie is volgens de jury een succesvolle herlancering "gedreven door sterke consumenten & shopper insights als basis voor categoriegroei bij de retailer".

Crystal Clear - Introductie Sparkling Lemon Cactus is volgens de jury "een mooie merkactivatie integraal gericht op consument, winkel en shopper".

Hertog Jan -  Uit liefde voor bier "laat een doelgerichte, multichannel en consequente doorvertaling zien van merkbelofte naar executie".

Shortlist

GfK heeft uitgebreid onderzoek gedaan onder ruim 200 FMCG-merken en in samenwerking met de vakjury een shortlist gemaakt. Vanuit deze shortlist hebben een 10-tal merken hun case aan de vakjury gepresenteerd.

Crystal Clear, Hertog Jan en Iglo zijn door de vakjury voorgedragen als de drie genomineerden. Zij presenteren hun case tijdens het GfK FMCG Jaarcongres op 22 september. Het publiek bepaalt mede de uiteindelijke winnaar.

Vierde keer

De GfK Shopper Marketing Award, een initiatief van GfK en enkele partners, wordt dit jaar voor de vierde keer uitgereikt.

In de vakjury zitten onder meer Hans van Trijp (Hoogleraar Wageningen Universiteit), Leo van de Polder (POPAI Benelux) en Stefan Heule (Head of Shopper GfK).

Lees ook:

Bolletje Merk van het Jaar 2015 (16 oktober 2015)

Altijd op de hoogte blijven?