CSK investeert in innovatie met nieuwe vestiging op de Wageningen Campus

plus_ultra_wageningen_17[1]

De Koninklijke CSK food enrichment opent een nieuwe locatie op de campus van Wageningen University & Research. De ‘smaakmaker' van nagenoeg alle bekende zuivelproducten in Nederland zet met haar nieuwe locatie stevig in op innovatie.

Sanne Melles, directeur van CSK vertelt: "De Campus van Wageningen University & Research is voor ons de perfecte locatie. De wereldwijde nummer 1 positie op het gebied van innovatie in Agritech & Voeding maken deze locatie de best mogelijke keuze voor een bedrijf dat innovatie serieus neemt. Onze marketingafdeling, sales- en R&D-activiteiten hebben wij daarom gevestigd in het Plus Ultra gebouw in het hart van de Wageningen Campus.

Op 30 november 2017 houden wij onze officiële openingsceremonie met enkele inspiratievolle sessies rondom het thema ‘smaak’, het domein waar wij de komende jaren nog nadrukkelijker op inzetten. De essentie van miljoenen kilo’s kaas, yoghurt en andere zuivel wordt namelijk bepaald door onze bacterieculturen. CSK maakt, raakt en bewaakt daardoor culturen met culturen.

Maar wij gaan veel verder dan de echte Hollandse Goudse. Met een moderne productiefaciliteit in Leeuwarden realiseren wij met bijna 200 collega’s in Nederland, Polen en andere landen in Europa, met veel passie voor zuivel, een omzet van 60 miljoen euro in 40 landen op 4 continenten, in kaas, yoghurt en andere zuivelproducten. Naast bacterieculturen, leveren we stremsel, kaasdekmiddel en andere ingrediënten.

Wij hebben een vast geloof in het samen genieten van geweldige smaak in zuivel en we zijn trots op onze leidende rol daarin. Smaak zal immers bruggen slaan tussen producten en markten. Smaak zal de verbinding maken tussen consumenten en sterke zuivelmerken. En voor ons is dan de Wageningen Campus de plek waar het gaat gebeuren.”

Lees ook
Prof. Remko Boom eerste keynote speaker op Food Technology

Prof. Remko Boom eerste keynote speaker op Food Technology

Om de duurzaamheidsdoelen op het gebied van voedselproductie te halen, moeten we onze perceptie van wat een ingrediënt is veranderen. Maar hoe? En wat is daarvoor nodig? Dat vertelt keynote speaker professor Remko Boom tijdens de eerste presentatie op Food Technology 2021.

Column: Producten moeten goed smaken

Column: Producten moeten goed smaken

Hoe ga je als bedrijf in de voedingsmiddelenindustrie mee met de tijd? Bij Griffith Foods, producent van voedingsingrediënten, gaat het om het blenden van innovatie en duurzaamheid. Johan Boot, Vice President Research and Development bij Griffith Foods Europe & Africa vertelt over de strategie van het bedrijf: duurzaam groeien door middel van innovaties....

Stijgende vraag naar voedsel tussen 2010 en 2050

Stijgende vraag naar voedsel tussen 2010 en 2050

De vraag naar voedsel stijgt tussen 2010 en 2050 met 35 tot 56 procent. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen University & Resource. Nu al hebben 820 miljoen mensen onvoldoende te eten. De voedselzekerheid komt in de toekomst verder onder druk te staan door klimaatverandering en de toenemende concurrentie om land en water.