CSK investeert in innovatie met nieuwe vestiging op de Wageningen Campus

plus_ultra_wageningen_17[1]

De Koninklijke CSK food enrichment opent een nieuwe locatie op de campus van Wageningen University & Research. De ‘smaakmaker' van nagenoeg alle bekende zuivelproducten in Nederland zet met haar nieuwe locatie stevig in op innovatie.

Sanne Melles, directeur van CSK vertelt: "De Campus van Wageningen University & Research is voor ons de perfecte locatie. De wereldwijde nummer 1 positie op het gebied van innovatie in Agritech & Voeding maken deze locatie de best mogelijke keuze voor een bedrijf dat innovatie serieus neemt. Onze marketingafdeling, sales- en R&D-activiteiten hebben wij daarom gevestigd in het Plus Ultra gebouw in het hart van de Wageningen Campus.

Op 30 november 2017 houden wij onze officiële openingsceremonie met enkele inspiratievolle sessies rondom het thema ‘smaak’, het domein waar wij de komende jaren nog nadrukkelijker op inzetten. De essentie van miljoenen kilo’s kaas, yoghurt en andere zuivel wordt namelijk bepaald door onze bacterieculturen. CSK maakt, raakt en bewaakt daardoor culturen met culturen.

Maar wij gaan veel verder dan de echte Hollandse Goudse. Met een moderne productiefaciliteit in Leeuwarden realiseren wij met bijna 200 collega’s in Nederland, Polen en andere landen in Europa, met veel passie voor zuivel, een omzet van 60 miljoen euro in 40 landen op 4 continenten, in kaas, yoghurt en andere zuivelproducten. Naast bacterieculturen, leveren we stremsel, kaasdekmiddel en andere ingrediënten.

Wij hebben een vast geloof in het samen genieten van geweldige smaak in zuivel en we zijn trots op onze leidende rol daarin. Smaak zal immers bruggen slaan tussen producten en markten. Smaak zal de verbinding maken tussen consumenten en sterke zuivelmerken. En voor ons is dan de Wageningen Campus de plek waar het gaat gebeuren.”

Lees ook
Slim verpakken geeft zoetere smaak

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.

Cultivated en AlgO winnaars ReThink Protein Challenge

Cultivated en AlgO winnaars ReThink Protein Challenge

In de Grand Finale van de ReThink Protein Challenge, georganiseerd door Wageningen University & Research, kwamen Cultivated en AlgO als winnaars uit de bus. Ze bedachten unieke innovaties die kunnen bijdragen aan de eiwittransitie.

Automatische kiemtest voor tomatenzaad

Automatische kiemtest voor tomatenzaad

Hoeveel gezonde tomatenplanten levert een partij zaad? Onderzoekers van Agro Food Robotics van Wageningen University & Research ontwikkelden een automatische kiemtest.