CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

brood bakken_pixabay

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag op csmingredients.com

Het inleidende duurzaamheidsverslag van CSM Ingredients schetst de plannen om de verschillende business units van het bedrijf te laten ontwikkelen met een duurzaamheidsgerichte aanpak. In het verslag worden de eerste resultaten en acties geïllustreerd, samen met een strategie voor het toekomstplan, waarbij de basis wordt gelegd voor meetbare concrete acties in de komende jaren.

De "Thrive for Impact"-duurzaamheidsstrategie van CSM Ingredients is gericht op drie kernpijlers: People, Planet, en Product. Via deze pijlers wil het bedrijf de dimensies van de gezondheid van de planeet, het welzijn van de mensheid en de rijkdom van de landbouw aanpakken. De pijlers zijn nauw verbonden met de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN en ondersteunen de bredere ambitie van het bedrijf om een drijvende kracht in de industrie te worden via een netto positief ingredienttech platform.

Aldo Uva, CEO van CSM Ingredients: "Na de implementatie van onze nieuwe bedrijfsstructuur in 2021, hebben we het afgelopen jaar hard gewerkt om onze duurzaamheidsplan te evalueren, plannen en verwoorden; een plan dat in de kern van alles wat we doen wordt gedreven door onze netto positieve benadering, en ondersteund wordt door onze 'Thrive for Impact' strategie. Daarom zijn we er bij CSM Ingredients trots op dat we onze eerste stappen om een netto positief ingredient-tech platform te worden, bekend kunnen maken."

Lees ook
HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

Het lectoraat Design Methoden in Food van HAS green academy gaat samen met Bamboo Brands een Consumer Behaviour Lab opzetten. Dit lab richt zich op het ontwikkelen van betrouwbare voorspellende methoden die studenten en professionals ondersteunen in het bedenken, ontwerpen en vermarkten van gezond en duurzaam voedsel voor consumensen.

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

De supermarktomzet aan duurzame voeding wordt steeds groter. In 2021 had 22 procent van de omzet aan voeding een duurzaamheidskeurmerk. In 2013 was dit nog maar 8 procent. Vooral producten als varkensvlees, verse vis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2021 van Wageningen University & Research...

Alternatief stikstofplan: Meer geld voor boeren met duurzame producten

Alternatief stikstofplan: Meer geld voor boeren met duurzame producten

Een groep experts overhandigde het kabinet 18 augustus een eigen stikstofplan met de titel Toekomst zoekt Boer. De stikstofuitstoot moet in dit plan nog steeds met de helft verminderen, maar de overheid moet de duurzame boeren helpen. Deze krijgen nu te weinig voor hun producten.