CSM Ingredients presenteert eerste duurzaamheidsverslag

20 juli 2022 Redactie Food Pixabay

CSM Ingredients, innovatie- en productiebedrijf van food tech ingrediënten, presenteert een nieuwe benadering van duurzaamheid met zijn “Thrive for Impact”-plan. Met dit plan wil het bedrijf een verantwoorde manier van zakendoen waarbij de maatschappij en planeet centraal staan bevorderen. Daarvoor presenteert CSM Ingredients zijn eerste duurzaamheidsverslag op csmingredients.com

Het inleidende duurzaamheidsverslag van CSM Ingredients schetst de plannen om de verschillende business units van het bedrijf te laten ontwikkelen met een duurzaamheidsgerichte aanpak. In het verslag worden de eerste resultaten en acties geïllustreerd, samen met een strategie voor het toekomstplan, waarbij de basis wordt gelegd voor meetbare concrete acties in de komende jaren.

De "Thrive for Impact"-duurzaamheidsstrategie van CSM Ingredients is gericht op drie kernpijlers: People, Planet, en Product. Via deze pijlers wil het bedrijf de dimensies van de gezondheid van de planeet, het welzijn van de mensheid en de rijkdom van de landbouw aanpakken. De pijlers zijn nauw verbonden met de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen van de VN en ondersteunen de bredere ambitie van het bedrijf om een drijvende kracht in de industrie te worden via een netto positief ingredienttech platform.

Aldo Uva, CEO van CSM Ingredients: "Na de implementatie van onze nieuwe bedrijfsstructuur in 2021, hebben we het afgelopen jaar hard gewerkt om onze duurzaamheidsplan te evalueren, plannen en verwoorden; een plan dat in de kern van alles wat we doen wordt gedreven door onze netto positieve benadering, en ondersteund wordt door onze 'Thrive for Impact' strategie. Daarom zijn we er bij CSM Ingredients trots op dat we onze eerste stappen om een netto positief ingredient-tech platform te worden, bekend kunnen maken."

Dit artikel verscheen eerder op: Bakkers in bedrijf

Altijd op de hoogte blijven?