Van Dam wint HAS FoodManship Award

1 februari 2017

Eveline van Dam is de grote winnaar geworden van de HAS Food Experience 2017. De vierdejaars studente Food Innovation bleek maar liefst 3 keer in de prijzen te vallen bij de uitreiking van de FoodManship Awards.

De prijzen werden uitgereikt tijdens de HAS Food Experience bij HAS Hogeschool in Den Bosch. Op deze dag toonden 165 studenten in 106 innovatieve projecten wat ze in huis hadden.

Van Dam ontving 2 prijzen voor haar individuele project Provito (voor de categorieën Factory en Forward) en 1 keer in een groepsopdracht met het project Purée.

Kauw- en slikproblemen

Provito biedt een nieuwe techniek als oplossing voor mensen met kauw- en slikproblemen, die toch graag vlees willen eten. “Eveline pakt met haar project Provito een maatschappelijk probleem aan door vlees makkelijker eetbaar te maken”, aldus de vakjury. “Deze techniek heeft een enorme potentie en veel meer toepassingsmogelijkheden.”

Purée won in de categorie Play met een concept voor verse aardappelpuree gecombineerd met wereldse smaken in een eigentijds jasje.

Alle prijswinnaars op een rij

Rewind (doordenken van processen, kwaliteit en ingrediënten): Project MariaMonkeys, van Florine Stroo, Niek Monden, Martin Oostveen en Marloes Willemsen.

Play (product-, verpakking- en marktontwikkeling van bestaande producten): Puuré, ontdek de wereld van pure smaken, van Nienke Grisel, Ilona Thijssen, Eveline van Dam en Eva Botter.

Forward (nieuwe product-, verpakking- en marktontwikkeling bezien vanuit consumentperspectief): Provito van Eveline van Dam.

Next (studenten hebben een visie gevormd over de toekomst): Future of Farming 2030 van Joran Holtes en Joey Swinkels.

Machinery: Nobel van Gerrit van Veen.

Ingredients: Happy Belly van Lisanne Rijs.

Factory: Provito van Eveline van Dam.

Retail: Fishless & Chips van Chiara Marino.

Publieksprijs: Stay van Alicia Peters.

Alle winnaars ontvangen onder meer een gratis abonnement op een van de foodvakbladen, waaronder vakblad EVMI.

Lees meer over de prijswinnende concepten en de HAS Food Experience in EVMI nummer 1. Deze verschijnt op 14 februari.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?