Danone moderniseert Nutricia

danone

Beeld: Danone | V.l.n.r.: Liam Carmody, Burgemeester Michel Bezuijen en Paul Oerlemans

Nutricia bestaat 125 jaar en dat viert moederbedrijf Danone met forse investeringen. Het voedingsmiddelenbedrijf moderniseert de fabriek in Zoetermeer, zodat de productiecapaciteit van babyvoeding en medische voeding groter wordt, terwijl het water- en energieverbruik juist resp. 50 en 25 % dalen.

Naast de productiecapaciteit investeert Danone in kwaliteit, innovatie, digitalisering van processen en duurzamere productie. Nutricia intensiveert haar inspanningen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling van producten en diensten. Duurzaamheid staat centraal in de investeringen, in lijn met de visie ‘One Planet. One Health’ van Danone. De Nederlandse fabrieken van Danone draaien op hernieuwbare energie en Nutricia hoopt tegen 2025 alle verpakkingen circulair te maken.

“In Zoetermeer produceren we baby- en medische voedingen die we overal ter wereld verkopen”, zegt Liam Carmody, directeur van de fabriek in Zoetermeer, in het persbericht. “Voor consumenten betekent de investering dat we de geavanceerde producten die we ontwikkelen in ons centrum voor onderzoek en innovatie nu nog beter naar de markt kunnen brengen. Daarnaast biedt de investering ook volop mogelijkheid om onze huidige en toekomstige medewerkers verder te ontwikkelen, zij maken immers deel uit van een fabriek van de toekomst. Dit draagt bij tot voortdurende verbetering van onze producten en dienstverlening.”

Volgens Paul Oerlemans, General Manager Danone in Nederland, is Nederland belangrijk voor Danone. “De vestigingen in Zoetermeer en Noord-Brabant produceren medische- en babyvoeding die we wereldwijd distribueren. Ons onderzoekscentrum in Utrecht vormt de spil van ons kennisnetwerk en in Hoofddorp staat het mondiale hoofdkantoor van onze Specialized Nutrition divisie. We kunnen stellen dat Nederland het tweede thuisland van Danone is.”

Thema's
Lees ook
40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Picnic haalt € 600 miljoen op in een nieuwe financieringsronde van de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Het maakt een versnelde uitrol van de online supermarkt mogelijk, met name in Duitsland en Frankrijk.

Verpakkingsfabrikant Remmert Dekker viert jublieum met ontwerpwedstrijd

Verpakkingsfabrikant Remmert Dekker viert jublieum met ontwerpwedstrijd

Remmert Dekker Packaging bestaat dit jaar 125 jaar. Het bedrijf uit Wormer trapte het jubileumjaar begin september af met een ontwerpwedstrijd voor medewerkers. Een nieuwe verpakking van de toekomst, zoekt de firma.