Danone moderniseert Nutricia

danone

Beeld: Danone | V.l.n.r.: Liam Carmody, Burgemeester Michel Bezuijen en Paul Oerlemans

Nutricia bestaat 125 jaar en dat viert moederbedrijf Danone met forse investeringen. Het voedingsmiddelenbedrijf moderniseert de fabriek in Zoetermeer, zodat de productiecapaciteit van babyvoeding en medische voeding groter wordt, terwijl het water- en energieverbruik juist resp. 50 en 25 % dalen.

Naast de productiecapaciteit investeert Danone in kwaliteit, innovatie, digitalisering van processen en duurzamere productie. Nutricia intensiveert haar inspanningen op het gebied van onderzoek en ontwikkeling van producten en diensten. Duurzaamheid staat centraal in de investeringen, in lijn met de visie ‘One Planet. One Health’ van Danone. De Nederlandse fabrieken van Danone draaien op hernieuwbare energie en Nutricia hoopt tegen 2025 alle verpakkingen circulair te maken.

“In Zoetermeer produceren we baby- en medische voedingen die we overal ter wereld verkopen”, zegt Liam Carmody, directeur van de fabriek in Zoetermeer, in het persbericht. “Voor consumenten betekent de investering dat we de geavanceerde producten die we ontwikkelen in ons centrum voor onderzoek en innovatie nu nog beter naar de markt kunnen brengen. Daarnaast biedt de investering ook volop mogelijkheid om onze huidige en toekomstige medewerkers verder te ontwikkelen, zij maken immers deel uit van een fabriek van de toekomst. Dit draagt bij tot voortdurende verbetering van onze producten en dienstverlening.”

Volgens Paul Oerlemans, General Manager Danone in Nederland, is Nederland belangrijk voor Danone. “De vestigingen in Zoetermeer en Noord-Brabant produceren medische- en babyvoeding die we wereldwijd distribueren. Ons onderzoekscentrum in Utrecht vormt de spil van ons kennisnetwerk en in Hoofddorp staat het mondiale hoofdkantoor van onze Specialized Nutrition divisie. We kunnen stellen dat Nederland het tweede thuisland van Danone is.”

Thema's
Lees ook
Meer miljoenen voor Meatable

Meer miljoenen voor Meatable

Meatable heeft $47 miljoen aan nieuwe financiering binnen gesleept. Een concortium van verschillende life science- en voedselbedrijven, waaronder DSM, investeren in de kweekvleesmaker.

Skillpack viert 20e verjaardag

Skillpack viert 20e verjaardag

Verpakkingspecialist Skillpack viert zijn 20 jarig bestaan. "De grote zwarte pakken maakten plaats voor vlotte chino’s met een casual colbert", schrijft Skillpack in een uitgebreide terugblik op de afgelopen twee decennia.

Opnieuw miljoenen voor Mosa Meat

Opnieuw miljoenen voor Mosa Meat

Het voedingstechnologie-bedrijf Mosa Meat haalt wederom groeigeld op, 10 miljoen dollar dit keer. De in Maastricht gevestigde kweekvlees-start-up steekt het geld in opschaling van de productiecapaciteit.