'Denk mee over innovatieve verduurzaming food'

4 november 2015

Start-ups in de food kunnen ideeën aandragen voor innovatieve oplossingen om de voedselketen te verduurzamen. Dit tijdens de competitie Food Lab 2015. Uit de inzendingen kiest een jury de ‘Meest innovatieve food start-up 2015. De winnaar verdient met zijn idee een plek in het schap van Albert Heijn.

Op www.foodlab2015.nl kunnen innovatieve start-ups in de foodsector hun business-idee in een kort filmpje uploaden. Via website en social media kiezen belangstellenden hun favoriet. De tien meest populaire inzendingen worden beoordeeld door een jury om tot een top-3 te komen.

Op 15 december presenteert de top-3 van start-ups zich met hun idee tijdens het Food Lab Event. Ze zullen kritische vragen krijgen van de jury en zullen met elkaar, de juryleden en aanwezige grote voedingsmiddelenproducenten in discussie gaan over diverse thema’s.

'Technologie'

“We staan aan de vooravond van fundamentele veranderingen in de hele voedselketen, waarin technologie een steeds centralere rol speelt”, zegt Tim de Boer, jurylid en directeur van communicatiebureau Ketchum Amsterdam “Wij geloven dat start-ups, met hun flexibele geesten en frisse ideeën, hierin oplossingen kunnen bieden.”

"Wij willen hen het platform geven om direct in gesprek te komen met de grote spelers op de markt."

Kickstart-pakket

De winnaar, die deze dag door de jury wordt gekozen op basis van de presentaties, krijgt een kickstart-pakket voor zijn business. Dat bestaat uit een plek in het schap van Albert Heijn, maar ook een communicatie en pr-advies van Ketchum, deelname aan het StartLife Incubation Program van Food Valley NL, een masterclass circulair business, aangeboden door Rabobank, en een felicitatie-advertentie in het Financieele Dagblad.

De competitie is geïnitieerd door Ketchum, in samenwerking met Albert Heijn, Food Valley NL en Rabobank.

Lees ook:

EVMI achtergrond & analyse – Verduurzaming voeding (Premium)

 

Altijd op de hoogte blijven?