Digital Chef verkozen tot beste Twentse start-up

digital chef

Digital Chef is verkozen tot beste Twentse start-up van 2020. De jury van TOM's Business Blow Out maakte dat bekend tijdens het jaarlijkse event, dit keer online, waarin de beste ondernemers van Twente worden gekozen.

In 2019 startten Robbert en Bart Oude Luttikhuis hun eigen Digital Food Factory waarmee ze op efficiënte wijze 3D-modellen van food, verpakking, schap, proces- en verpakkingsmachines maken. Zo helpt Digital Chef klanten hun boodschap en productportfolio beter te vertellen met behulp van 3D. De start-up is actief in de gehele keten, van agro tot industrie, retail, foodservice en onderwijs.

De jury prijst Digital Chef om het unieke concept, samen met het enthousiasme, de passie en de drive van de broers Oude Luttikhuis. “We zijn ontzettend trots dat we gewonnen hebben’, zegt Robbert Oude Luttikhuis in het persbericht. “Samen met ons team van designers, 3D artists & programmeurs hebben we het afgelopen jaar ontzettend hard gewerkt om te komen waar we nu staan! Dit is een hele mooie bekroning op ons werk.”

digital chef prijs

Lees ook
Universiteit Twente wil met games meer bewustzijn over voedsel creëren

Universiteit Twente wil met games meer bewustzijn over voedsel creëren

De Universiteit Twente start een project waarbij kinderen spelenderwijs leren over de impact van eten op de gezondheid en het milieu. Het zogenaamde ACHIEVE-project moet leiden tot een interactieve spelomgeving die in de supermarkt beschikbaar komt. ‘Duurzaam en gezond eten is voor veel mensen moeilijk. Voedselkeuzes zijn complex, en bovendien...

Programma ScaleUpFood moet jonge foodbedrijven helpen opschalen

Programma ScaleUpFood moet jonge foodbedrijven helpen opschalen

ScaleUpNation, Foodvalley NL en Rabobank starten samen een nieuw programma om jonge foodbedrijven te helpen opschalen. Het ScaleUpFood-programma moet geselecteerde jonge ‘scale-ups’ helpen bij het behalen van groei. ScaleUpFood wil de groeiuitdagingen van bedrijven adresseren door voortdurend onderzoek uit te voeren om de succesfactoren...

Mars zet in op start-ups met oog op landbouw en gezondheid

Mars zet in op start-ups met oog op landbouw en gezondheid

Voedingsmiddelenmultinational Mars stapt in personalized nutrition, bericht FoodNavigator. In Nederland is het bedrijf vooral bekend van de Mars-, Milky Way-, Twix- en Bounty-repen. Maar behalve zoetwaren verkoopt het bedrijf in 100 landen nog tal van andere producten onder merknamen als Uncle Ben’s en Whiskas. Net als Nestlé ziet...