Diviande introduceert hybride productlijn FiftyFifty

29 augustus 2019

Diviande brengt een nieuwe productlijn op de markt, FiftyFifty. Dit hybride vlees bestaat voor 50 procent uit vlees en voor 50 procent uit groente. Hiermee springt Diviande in op de trend dat consumenten bewust minder vlees eten en meer groente.

"Het hybride vers assortiment van FiftyFifty is een echte verrijking binnen het bestaande productaanbod", staat er in het persbericht te lezen. "Het dicht de grote kloof tussen enerzijds vlees en anderzijds vegetarische producten." Het product is een goed alternatief voor consumenten die minder vlees willen eten (flexitariërs). Ook kan het gebruikt worden om kinderen meer groente te laten eten.

Momenteel bestaat het assortiment uit twaalf verschillende producten, waaronder een Boon-stam, Bretonse Schnitzel, Champignon Schnitzel, Koteletto, Burger - Italian style en Burger - Mexican style. Voor de deze producten worden meer dan vijftien groentesoorten gebruikt. Op de verpakking staat een foto met daarop het product en de belangrijkste groente ingrediënten. Daarnaast reduceert de verpakking van FiftyFifty volgens Diviande het plastic verbruik met 80 procent.

Diviande is een internationale producent van hoogwaardig vlees. Het bedrijf verzorgt het portioneren en vacuüm verpakken van kwaliteitsvlees voor de Retail, Horeca, Cash en Carry en Leisure markt. 

 

Dit artikel verscheen eerder op: Vleesmagazine

Altijd op de hoogte blijven?