Dommelsche Bierbrouwerij krijgt monumentale status

Dommelsche bierbrouwerij_jubileum

Foto: AB InBev

De gemeente Valkenswaard heeft de monumentale status toegekend aan de Dommelsche Bierbrouwerij. Dit maakte de gemeente 30 oktober bekend tijdens de viering van het 275 jarige jubileum van de brouwerij.

Vanwege de nieuwe monumentale status van Dommelsche Bierbrouwerij bevestigde wethouder Geldens een speciaal monumentenschildje aan de muur bij de ingang van de brouwerij. Daarnaast plaatste de gemeente een speciaal bankje voor de oude brouwzaal.  

Burgemeester Ederveen, Gemeente Valkenswaard: “Als gemeentebestuur zijn we bijzonder trots op de Dommelsche bierbrouwerij. Een historisch icoon, een brouwerij die al 275 jaar nauw is verbonden met Dommelen. Deze brouwerij is van oudsher van groot economisch belang voor onze Valkenswaardse gemeenschap. Niet alleen als werkgever, waar vele generaties met ziel en zaligheid hebben mogen werken, maar ook als gewaardeerde partner van diverse evenementen in onze gemeenschap.”

Bart Simonet, interim-directeur Dommelsche Bierbrouwerij: “We zijn enorm vereerd met de toekenning van de monumentenstatus. Deze hele week staat in het teken van de viering van 275 jaar Dommelsche Bierbrouwerij. Afgelopen zaterdag vierden we het jubileum met al onze collega’s en hun familie en vandaag vieren we het jubileum met alle Dommelsch fans, door een rondje van de brouwerij te geven. Het was geweldig te zien hoeveel Dommelsch fans naar de brouwerij kwamen, de 12.000 blikken Dommelsch 0.0% die we klaar hadden staan waren in 2,5 uur uitgedeeld. Met dit eerbetoon willen we alle Dommelsch fans – in het bijzonder de inwoners uit de regio Valkenswaard – bedanken voor alle steun door de jaren heen. Ook in de toekomst willen we als brouwerij onze economische en sociale rol in de gemeente en regio blijven vervullen. Zo blijft blijven we trouw aan onze oorsprong.”

 

Thema's
Lees ook
Campagne: Bier óók voor vrouwen

Campagne: Bier óók voor vrouwen

Vrouwen moeten meer uitgaan van hun eigen smaak bij hun keuze voor een alcoholhoudende drank. Ze laten zich te vaak belemmeren door negatieve associaties, stelt Nederlandse Brouwers. De koepelorganisatie start de campagne Love Beer, om vrouwen vaker voor bier te laten kiezen. Alle bierbrouwers afzonderlijk speelden wel eens met de gedachte om de communicatie...

Grolsch introduceert jubileumblikken

Grolsch introduceert jubileumblikken

Het 400-jarige Grolsch blikt terug op het verleden met enkele jubileumblikken in gelimiteerde oplage. Met de jubileumblikken brengt de brouwer een ode aan reclameman Gerard Brummer die volgens de overlevering weigerde de Vakmanschap is Meesterschap-commercial te veranderen. Die werd vervolgens één van de langstlopende en succesvolle tv-commercials....

'Honderden banen weg bij Carlsberg'

'Honderden banen weg bij Carlsberg'

De Deense bierbrouwer Carlsberg gaat mogelijk honderden banen schrappen. Het kostenbesparingsplan waar Carlsberg aan werkt, zou samenhangen met tegenvallende verkopen in Oost-Europese landen. De reorganisatie zou met name betrekking hebben op productiefaciliteiten in Rusland, West-Europa en Azië, bericht persbureau Bloomberg. Dit voorjaar maakte Carlsberg...