Douwe Egberts komt met 'gepersonaliseerde' koffie

2 september 2015

JDE (Jacobs Douwe Egberts) Professional introduceert een nieuw koffieconcept voor de zakelijke markt. Met Promesso kan iedereen zijn eigen smaakvoorkeuren samenstellen en vastleggen. Daarna wordt met een druk op de knop deze op de persoon toegespitste koffie geserveerd.

Promesso bestaat uit een nieuwe koffiemachine, nieuwe technologie en een premium kwaliteit koffie. Het concept is op 1 september officieel gepresenteerd en wordt als eerste in Nederland op de markt gebracht.

Koffiesterkte, hoeveelheid melk en melkschuim en het formaat van de kop zijn via een touchscreen gemakkelijk aan te passen, zodat eigen koffievariaties te maken zijn.

Promesso-profiel

Op deze manier kan eenvoudig een extra sterke doppio, een pure ristretto met crema-laag of een latte macchiato met extra melkschuim gezet worden. Deze eigen koffiecreaties kunnen bovendien worden opgeslagen in een persoonlijk Promesso-profiel.

Behalve deze persoonlijke creatie, biedt het systeem diverse koffievariaties (van een dubbele espresso tot een latte macchiato) aan gasten en medewerkers:

Hogere segment

JDE Professional mikt met Promesso op het hogere segment van de zakelijke markt, zoals advocatenkantoren en adviesbureaus, maar ook autodealers, modewinkels en beauty-salons.

Afnemers verlangen volgens JDE Professional de kwaliteit van verse bonenkoffie maar willen niet te veel tijd besteden aan het onderhoud van een espressozetsysteem.

Lees ook:

Altijd op de hoogte blijven?