Douwe Egberts komt met 'gepersonaliseerde' koffie
JDE (Jacobs Douwe Egberts) Professional introduceert een nieuw koffieconcept voor de zakelijke markt. Met Promesso kan iedereen zijn eigen smaakvoorkeuren samenstellen en vastleggen. Daarna wordt met een druk op de knop deze op de persoon toegespitste koffie geserveerd.
Promesso bestaat uit een nieuwe koffiemachine, nieuwe technologie en een premium kwaliteit koffie. Het concept is op 1 september officieel gepresenteerd en wordt als eerste in Nederland op de markt gebracht.
Koffiesterkte, hoeveelheid melk en melkschuim en het formaat van de kop zijn via een touchscreen gemakkelijk aan te passen, zodat eigen koffievariaties te maken zijn.
Promesso-profiel
Op deze manier kan eenvoudig een extra sterke doppio, een pure ristretto met crema-laag of een latte macchiato met extra melkschuim gezet worden. Deze eigen koffiecreaties kunnen bovendien worden opgeslagen in een persoonlijk Promesso-profiel.
Behalve deze persoonlijke creatie, biedt het systeem diverse koffievariaties (van een dubbele espresso tot een latte macchiato) aan gasten en medewerkers:
Hogere segment
JDE Professional mikt met Promesso op het hogere segment van de zakelijke markt, zoals advocatenkantoren en adviesbureaus, maar ook autodealers, modewinkels en beauty-salons.
Afnemers verlangen volgens JDE Professional de kwaliteit van verse bonenkoffie maar willen niet te veel tijd besteden aan het onderhoud van een espressozetsysteem.
Lees ook:
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Inspiratiesessie NAPV: Naar een gezonder voedselaanbod, ook out-of-home
Wat is nodig om het voedselaanbod voor consumptie buitenshuis te verbeteren en hoe kan de Nationale Aanpak Productverbetering (NAPV) daaraan bijdragen? Tijdens de inspiratiesessie ‘NAPV voor out-of-home en kant-en-klaar’ op 28 november, boog een dertigtal praktijkdeskundigen zich samen met experts van het RIVM en het Voedingscentrum over dit vraagstuk....
CoolBest richt zich, ondanks corona, op de ‘Out of Home’-markt
De Nederlandse drankenproducent CoolBest breidt het assortiment uit met meeneemverpakkingen van de drie populairste dranken. Het merk gaat zich voor het eerst richten op de ‘buiten de deur’-markt. De dranken zijn verpakt in 330mL PET flessen.
Nestlé Professional krijgt regionale aansturing
Nestlé past de bedrijfsstructuur van Nestlé Professional (foodservice en out-of-home) aan. In plaats van een wereldwijde aansturing komt er nu een indeling in regio’s. Elk management per regio wordt ondersteund door een strategische businessunit die in lijn is met de food & beverage categorieën van Nestlé Professional. Dat heeft de raad van bestuur besloten. Beter aansluiten De structuur gaat op de schop omdat er binnen de out-of-homemarkt meer vraag komt naar maatwerk producten en -diensten die beter aansluiten bij regionale en lokale behoeften, stelt het bedrijf. Regionale managers zullen...