DSM investeert in gepersonaliseerde voeding

Dsm_headquarters_heerlen_netherlands_2011

Chemiebedrijf DSM gaat samenwerken met de Amerikaanse “digital health provider” Panaceutics. Samen willen zij de consumenten meer gepersonaliseerde voeding bieden. Daarnaast ziet DSM de samenwerking ook als een manier om de eigen producten voor gepersonaliseerde geneeskunde te verbeteren.

Dankzij de samenwerking heeft het jonge Amerikaanse bedrijf een platform om diens technologieën toe te passen en verder te ontwikkelen. DSM en Panaceutics willen samen nieuwe producten ontwikkelen op het gebied van gepersonaliseerde voeding. Op dit moment biedt Panaceutics voedingsmiddelen aan in de vorm van gel of puree. Waarschijnlijk komen daar in de toekomst gepersonaliseerde drankjes en repen bij.

DSM zal de exclusieve producten van Panaceutics Nutrition op de markt brengen en verkopen in onder andere Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië.

Persoonlijke voeding

De technologie van Panaceutics berust op digitale data van dagelijkse gewoontes, genomics en biomarkers van consumenten. Door deze data met elkaar te combineren kunnen gepersonaliseerde voedingsmiddelen gemaakt worden. Wanneer een consument zo’n gepersonaliseerd product tot zich neemt, is het niet meer nodig om andere supplementen te gebruiken.

Miljardenindustrie

DSM verwacht dat markt voor gepersonaliseerde voeding blijft groeien omdat mensen steeds beter geïnformeerd zijn over het belang van gezondheid. Peter De-Meester, vicepresident Global Strategy and Personalized Nutrition bij DSM gelooft dat gepersonaliseerde voeding de voedings- en supplementenmarkt gaat veranderen, en dat deze tak gaat doorgroeien tot een miljardenindustrie.

Lees ook
DSM viert 150 jaar gist in Delft met expositie

DSM viert 150 jaar gist in Delft met expositie

Met de Nederlandsche Gist- en Spiritusfabriek in Delft heeft DSM een rijk stukje Nederlandse geschiedenis in handen. Om het 150-jarig bestaan van de fabriek te vieren opent DSM een expositie in het historische kantoorgebouw met de titel 'Klein leven, grote impact: microben bepalen onze wereld'.

DSM en Evonik openen omega-3 vetzurenfabriek

DSM en Evonik openen omega-3 vetzurenfabriek

DSM en chemiebedrijf Evonik openen vandaag de nieuwe productielocatie van hun joint venture Veramaris in het Amerikaanse Blair, Nebraska. De fabriek is al begonnen met de commerciële productie van omega-3 vetzuren EPA en DHA uit algen, bedoeld voor de zalmkweek. Met het nieuwe product wordt kweekzalm gezonder terwijl de druk op de visvangst wordt...

DSM en Avril gaan plantaardige eiwitten uit raapzaad verkopen

DSM en Avril gaan plantaardige eiwitten uit raapzaad verkopen

Chemiebedrijf DSM gaat samenwerken met de Franse industriële landbouwonderneming Avril om plantaardige eiwitten op de markt te brengen. Dat laat het bedrijf weten in een persbericht. DSM en Avril willen plantaardige eiwitten produceren op basis van raapzaad. De eiwitten zijn bedoeld voor de productie van onder meer vlees- en zuivelvervangers,...