DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

pineapple-supply-co-38iDxWRpiRg-unsplash

Beeld: via Unsplash

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

De investering van $100 miljoen maakt gepersonaliseerde voeding direct een belangrijke pijler in DSMs voedingstrategie, meldt het bedrijf in het persbericht.

Hologram Sciences combineert gezondheidsdiagnostiek, digitale coaching en een aanbod van gepersonaliseerde voeding met elkaar. Samen vormen ze een holistische aanpak om consumenten te helpen hun gezondheid te managen. Ian Brady gaat het bedrijf leiden.

Het digitale platform biedt voedingssupplementen en diagnostische diensten, maar consumenten krijgen er ook toegang tot diëtisten, zodat ze meer kunnen leren over hun levensstijl, voeding en andere factoren die impact hebben op de gezondheid.

Lees ook
VoedingNL21: laatste inzichten over vet en metabole gezondheid

VoedingNL21: laatste inzichten over vet en metabole gezondheid

Op 10 juni vindt zowel online als in Utrecht het congres VoedingNL21 plaats. Dit congres, bestemd voor iedereen die beroepsmatig met voedingswetenschappen bezig is, biedt de laatste inzichten op het gebied van vetten en vetweefsel en de rol die ze in de processen in het lichaam spelen.

NAGF lanceert video over belang groente- en fruitconsumptie bij jonge kinderen

NAGF lanceert video over belang groente- en fruitconsumptie bij jonge kinderen

Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) publiceert een video met tips om de groente- en fruitconsumptie van kinderen te verhogen.

CBS verwacht stijging investeringen in de voedingsindustrie

CBS verwacht stijging investeringen in de voedingsindustrie

Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) verwacht dat de voedings- en genotmiddelenindustrie in 2021 13% meer gaat investeren in materiële vaste activa dan in 2020.