DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

pineapple-supply-co-38iDxWRpiRg-unsplash

Beeld: via Unsplash

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

De investering van $100 miljoen maakt gepersonaliseerde voeding direct een belangrijke pijler in DSMs voedingstrategie, meldt het bedrijf in het persbericht.

Hologram Sciences combineert gezondheidsdiagnostiek, digitale coaching en een aanbod van gepersonaliseerde voeding met elkaar. Samen vormen ze een holistische aanpak om consumenten te helpen hun gezondheid te managen. Ian Brady gaat het bedrijf leiden.

Het digitale platform biedt voedingssupplementen en diagnostische diensten, maar consumenten krijgen er ook toegang tot diëtisten, zodat ze meer kunnen leren over hun levensstijl, voeding en andere factoren die impact hebben op de gezondheid.

Lees ook
40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

40 miljoen euro groeigeld voor waterflesjes met geur

Air up, een Duitse scale-up die smaak aan water toevoegt via speciale geurpods, haalt €40 miljoen groeigeld binnen in een nieuwe investeringsronde geleid door Five Seasons Ventures. De fabrikant wil verder uitbreiden in Europa en ook naar de Verenigde Staten.

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Picnic haalt € 600 miljoen op in een nieuwe financieringsronde van de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Het maakt een versnelde uitrol van de online supermarkt mogelijk, met name in Duitsland en Frankrijk.

Gezondheid, voeding en bioscience worden focus bij DSM

Gezondheid, voeding en bioscience worden focus bij DSM

DSM gaat zich volledig richten op het adresseren van de maatschappelijke en milieu-uitdagingen van voedselproductie en consumptie wereldwijd. Dat betekent dat het bedrijf de bedrijfsstructuur vereenvoudigt.