DSM lanceert platform voor gepersonaliseerde voeding

pineapple-supply-co-38iDxWRpiRg-unsplash

Beeld: via Unsplash

Koninklijke DSM steunt de lancering van Hologram Sciences met $100 miljoen (circa €850.000). Het Amerikaanse health tech-bedrijf biedt op de consument gerichte gepersonaliseerde oplossingen voor voedingvraagstukken.

De investering van $100 miljoen maakt gepersonaliseerde voeding direct een belangrijke pijler in DSMs voedingstrategie, meldt het bedrijf in het persbericht.

Hologram Sciences combineert gezondheidsdiagnostiek, digitale coaching en een aanbod van gepersonaliseerde voeding met elkaar. Samen vormen ze een holistische aanpak om consumenten te helpen hun gezondheid te managen. Ian Brady gaat het bedrijf leiden.

Het digitale platform biedt voedingssupplementen en diagnostische diensten, maar consumenten krijgen er ook toegang tot diëtisten, zodat ze meer kunnen leren over hun levensstijl, voeding en andere factoren die impact hebben op de gezondheid.

Lees ook
Boekrecensie Spoon-Fed: Tegengif voor verkeerde ideeën

Boekrecensie Spoon-Fed: Tegengif voor verkeerde ideeën

De Britse hoogleraar Tim Spector voelt de tijdgeest goed aan met zijn nieuwe boek Spoon-Fed. We krijgen de verkeerde ideeën over voeding met de paplepel ingegoten en de industrie gaat er graag mee aan de haal. En dat terwijl het wetenschappelijke bewijs uiterst zwak is. Bovendien: mensen verschillen zo veel van elkaar, dat one-size-fits-all-advies...

CEO-switch bij DSM

CEO-switch bij DSM

Chris Goppelsroeder, CEO van DSM Nutritional Products (DNP) en lid van de bestuursdirectie van DSM, gaat met pensioen. Dimitri de Vreeze, die nu Co-CEO is van DSM samen met Geraldine Matchett, neemt de leidende rol binnen DNP over met als titel COO.

Boost voor kassen-automatisering

Boost voor kassen-automatisering

Dankzij een investering vanuit ION+, Innovation Industries en SHIFT Invest kan SAIA Agrobotics de glastuinbouw verder automatiseren.