Dutch Bakery Group neemt Danvo Bakeries over

Dutch Bakery Group_foto persbericht

Dutch Bakery Group, producent van afbakbrood en -broodsnacks, neemt branchegenoot Danvo Bakeries over. Met de overname wil Dutch Bakery Group de positie in het segment zuurstofarm verpakt rustiek en artisanaal afbakbrood versterken. Er zijn geen financiële details bekend gemaakt.

Raoul Vorage, CEO van Dutch Bakery Group: "Wij zijn als marktleider altijd op zoek naar mogelijkheden om ons aanbod brood- en snackproducten om thuis af te bakken uit te breiden en te verbeteren. De overname van Danvo Bakeries past in deze strategie omdat het voor ons een enorme versterking in het segment rustiek en artisanaal thuisafbakbrood en bake-off brood betekent." Het bedrijf gaat de twee productielijnen van het 25 jaar oude Danvo Bakeries in haar zes vestigingen integreren. Hierbij blijft volgens Dutch Bakery Group 80 procent van de werkgelegenheid behouden.

Danvo Bakeries is sterk vertegenwoordigd in zowel de Foodservice- als Foodretailmarkt. Het bedrijf heeft veel last van de coronacrisis. Bernhard Vis, CEO van Danvo Bakeries: "Wij leveren een groot deel van onze producten aan bedrijven binnen de luchtvaartsector en aan foodservice gerelateerde ondernemingen. Omdat juist deze sectoren hard zijn geraakt door de crisis is de overname van ons bedrijf helaas onvermijdelijk geworden. Maar ik weet dat de mensen van Dutch Bakery onze passie voor brood delen en ik ben blij dat bijna alle medewerkers meegaan naar Dutch Bakery; ik ben er van overtuigd dat ons assortiment en onze mensen bij hen in goede handen zijn.”

Vorage laat weten dat Dutch Bakery gaat investeren in de integratie van de twee ondernemingen. "Wij blijven de komende maanden op de locatie van Danvo Bakeries in Riel produceren. Tegelijkertijd gaan wij onze bakkerijen aanpassen voor de implementatie van de nieuwe lijnen. Dat gaat gepaard met een behoorlijke investering, maar dat is de beste manier om de kwaliteit en het karakter van de producten van Danvo te garanderen en adequaat invulling te geven aan het nieuwe assortiment. We verwachten alles in het derde kwartaal van dit jaar te hebben afgerond."