Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering
Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf.
Gesteund door de investering start Freasy in september 2021 een landelijke online marketingcampagne. Daarnaast gebruikt de start-up het geld om de productiecapaciteit te vergroten en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.
Marlot de Jonge richtte Freasy op om een oplossing te bieden voor het gebrek aan lekkere, gezonde en duurzame kant-en-klaar maaltijden voor thuis. De keuze viel op diepvries vanwege gemak voor de klant en om voedselverspilling tegen te gaan. Het bedrijf maakt gebruik van seizoensgebonden ingrediënten, biologisch vlees en plasticvrije verpakkingen.
Freasy maakt in het persbericht niet bekend van wie de investering komt en hoe hoog deze is.
Thema's
Meer over
Lees ook
Vijf jaar Smart Food Alliance
Al vijf jaar zet de Smart Food Alliance zich in voor het ontwikkelen van duurzame, gezonde en eerlijke voedselketens door betere samenwerking en meer innovatie. Dit jubileum werd gevierd in aanwezigheid van Minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV).
Gelderland start met programma om voedselaanbod te vergroenen
De provincie Gelderland start met het programma Gelderland van Morgen, waarmee de provincie het voedselaanbod wil vergroenen. Ondernemers kunnen met 50% subsidie deelnemen aan het programma.
Transitie naar gezonder en duurzamer voedselaanbod noodzakelijk
De voedingsindustrie moet veranderen en met een duurzamer en gezonder aanbod komen. Daarvoor pleit keynote speaker Jaap Seidell tijdens zijn lezing op de tweede dag van Food Technology. “We hebben ons kapot geïnnoveerd aan producten voor kinderen, maar het zijn allemaal producten die ze eigenlijk niet zouden moeten eten.”