Duurzame diepvriesmaaltijd-leverancier Freasy krijgt investering

microwave

Beeld door Lisa via Pexels

Freasy, verstrekker van kant-en-klare diepvriesmaaltijden, ontvangt groeikapitaal om de online verkoop verder op te schalen. Het is de eerste investeringsronde voor het Rotterdamse bedrijf. 

Gesteund door de investering start Freasy in september 2021 een landelijke online marketingcampagne. Daarnaast gebruikt de start-up het geld om de productiecapaciteit te vergroten en nieuwe samenwerkingen aan te gaan.

Marlot de Jonge richtte Freasy op om een oplossing te bieden voor het gebrek aan lekkere, gezonde en duurzame kant-en-klaar maaltijden voor thuis. De keuze viel op diepvries vanwege gemak voor de klant en om voedselverspilling tegen te gaan. Het bedrijf maakt gebruik van seizoensgebonden ingrediënten, biologisch vlees en plasticvrije verpakkingen. 

Freasy maakt in het persbericht niet bekend van wie de investering komt en hoe hoog deze is.

Thema's
Lees ook
Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Websuper Picnic krijgt € 600 miljoen groeigeld

Picnic haalt € 600 miljoen op in een nieuwe financieringsronde van de Bill & Melinda Gates Foundation Trust. Het maakt een versnelde uitrol van de online supermarkt mogelijk, met name in Duitsland en Frankrijk.

Boekrecensie: Wat gaan we eten?

Boekrecensie: Wat gaan we eten?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik dit boek met enige scepsis begon: toch niet weer het zoveelste belerende boek dat me vertelt dat we in harmonie met onze omgeving moeten leven en eten? Maar nee, Wat gaan we eten heeft me positief verrast.

€1,2 miljoen voor vitaminestart-up Yummygums

€1,2 miljoen voor vitaminestart-up Yummygums

Vitaminemerk Yummygums heeft €1,2 miljoen aan investeringen binnen gehaald via een groep business angels an Rabobank. De Nederlandse start-up gaat het groeigeld gebruiken voor marketing en uitbreiding in Europa.