Educatief Programma Floriade doet oproep naar vraagstukken rondom duurzaamheid

EPF logo

Onderwijsinstituut Aeres is voor het Educatief Programma Floriade op zoek naar vraagstukken en projecten rondom duurzaamheid, waar leerlingen en studenten mee aan de slag kunnen gaan, met als doel om jonge mensen te interesseren in duurzaamheidsthema’s (waaronder voeding en gezondheid).

EP Floriade is een Nederlands onderwijsprogramma voor alle vo, mbo en hbo’s. Klassen kunnen meedoen door met elkaar te werken aan een praktijkvraagstuk van een organisatie binnen een van de thema’s: greening, feeding, healthying en energising the city. Jongeren krijgen hierbij een mooie kans om oplossingen te bedenken voor echte vraagstukken en geïnteresseerd te raken in een carrière in de voedingssector.

Het Educatief Programma Floriade is op zoek naar organisaties die een actueel duurzaamheidsvraagstuk willen inbrengen, binnen één van de thema’s: groen, voeding, energie en gezondheid. Jouw vraagstuk faciliteert kennismaking van jongeren met het duurzame werkveld, geeft jou een frisse blik en brengt je in contact met de medewerkers van de toekomst.

Organisaties kunnen één of meerdere actuele vraagstukken insturen via de website van EP Floriade. Voor vragen, mail naar: info@ep-floriade.nl.

Lees ook
HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

HAS green academy en Bamboo Brands ontwikkelen Consumer Behaviour Lab voor duurzaam voedsel

Het lectoraat Design Methoden in Food van HAS green academy gaat samen met Bamboo Brands een Consumer Behaviour Lab opzetten. Dit lab richt zich op het ontwikkelen van betrouwbare voorspellende methoden die studenten en professionals ondersteunen in het bedenken, ontwerpen en vermarkten van gezond en duurzaam voedsel voor consumensen.

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

Meer supermarktomzet voor voeding met duurzaamheidskeurmerk

De supermarktomzet aan duurzame voeding wordt steeds groter. In 2021 had 22 procent van de omzet aan voeding een duurzaamheidskeurmerk. In 2013 was dit nog maar 8 procent. Vooral producten als varkensvlees, verse vis, thee en eieren hebben vaak een duurzaamheidskeurmerk. Dit blijkt uit de Monitor Duurzaam Voedsel 2021 van Wageningen University & Research...

Consument gaat meer betalen voor voeding

Consument gaat meer betalen voor voeding

Naast de hoge prijzen voor energie en grondstoffen exploderen nu ook de opslagkosten voor voeding. Het gevolg is volgens Ceel Elemans, sector specialist Food bij ING Sector Banking, dat de consument nog meer betalen voor voeding. Hieronder legt hij uit hoe het zit.