Zwager: 'Efficiënter gebruik van folie'

DEN BOSCH - Zwager Techniek presenteerde op de Empack een 'doorbraak in skin-verpakken', namelijk Darfresh-on-tray. Samen met Cryovac, G. Mondini en SealedAir is er een Mondini-machine ontwikkeld die 30 à 40 procent meer van de seal gebruikt, zodat er geen top- of onderfolieafval meer is.

Vacuümskin verpakkingen zorgen voor een mooie presentatie van producten als vlees en vis, vertelt Peter Paul Zwager van Zwager Techniek tegen evmi.nl.

"Als deze namelijk rechtop in het winkelschap worden gezet, treedt geen vochtlekkage meer uit het product op." In Nederland zijn de eerste machines nu geleverd voor het vlees bij Albert Heijn.

Verder doorrijpen

Met nieuwe verpakkingen om het vleesbakje heen, kan het vlees verder doorrijpen. De machine is flexibel en geschikt voor alle soorten traysealen, waaronder MAP en skin.

En omdat de machine toekan met lagere schalen, wordt ook hier op materiaal bespaard. Bovendien werkt het tot 40 procent sneller dan het standaard skinnen, zegt Zwager.

Lees ook:

Skin én MAP tegen verkleuren vlees (30 september 2008)

Meer over
Lees ook
Deze MAP-oplossing spuit een lekker geurtje in je verpakking

Deze MAP-oplossing spuit een lekker geurtje in je verpakking

Air Products introduceert de Freshline Aroma MAP, een Modified Atmosphere Packaging-oplossing die verpakkingen voorziet van een smakelijke geur. ‘Zintuigelijke marketing’ noemt Air Products het. Wanneer de consument de verpakking van een stuk vlees of een maaltijdpakket opentrekt is het niet de plasticgeur die overheerst, maar een passend aroma. De...

Leven Lang Leren noodzakelijk voor verduurzaming verpakkingssector

Leven Lang Leren noodzakelijk voor verduurzaming verpakkingssector

“Méér studenten in het reguliere onderwijs opleiden en veel actiever stimuleren dat werknemers zich continu blijven bijscholen op verpakkingsgebied. Alleen zo kunnen we in Nederland op verpakkingsgebied duurzaam onze milieudoelstellingen halen”, stelt Michaël Nieuwesteeg van het NVC Nederlands Verpakkingscentrum, terwijl de verpakkingssector zich opmaakt...

Peijs Verpakkingen viert 70-jarig jubileum met nieuw jasje

Peijs Verpakkingen viert 70-jarig jubileum met nieuw jasje

Peijs Verpakkingen bestaat 70 jaar en viert dit jubileum met een nieuwe huisstijl. Daarnaast heeft de verpakkingsspecialist ook nog andere plannen voor 2018, zoals een nieuwe webshop. Eigenaar Luuk Peijs: "De afgelopen jaren hebben we, mede dankzij de inzet van ons hele team, een mooie groei gerealiseerd. Wij zijn vastbesloten om er in 2018 wederom...