Eierboer Kipster wint innovatieprijs Rabobank

Kipster

Eierboer Kipster van Lidl is een schoolvoorbeeld van een "goed uitgewerkte visie over hoe eieren circulair kunnen worden geproduceerd. Dit gebeurt op een maximaal diervriendelijke manier. De jury waardeert de ketenbrede betrokkenheid, die geleid heeft tot samenwerking met belangrijke partners. Onderscheidend vond de jury de circulaire en integrale aanpak. Hierbij staat de natuurlijke omgeving van dieren onbetwist centraal. Ook zijn emissies uit de stal geminimaliseerd en regionale voedselreststromen worden benut."

Daarom kreeg het inmiddels bekende concept met de vijf eieren in een rechtlijnig blauw, gemakkelijk in het milieu afbreekbaar doosje 21 maart de Innovatieprijs van Rabobank. Een en ander ondanks het feit dat het vernieuwende concept, volgens Club van Rome-coryfee Wouter van Dieren, niet is gefinancierd door de bank toen het concept nog op de tekentafel lag.

Volgens Ruud Zanders van Kipster mogen dieren alleen gevoerd worden met voedsel dat niet door mensen gegeten kan worden. Als dat niet voorhanden is, moet je geen dieren willen houden voor commercieel gebruik.

Bron: Foodlog

Lees ook
Rabobank is Liegebeest 2018

Rabobank is Liegebeest 2018

De Rabobank is Liegebeest 2018. De bank kreeg ruim de helft van alle uitgebrachte stemmen, laat Wakker Dier weten. Door Cécile Janssen - Foodlog De jaarlijkse Liegebeest-verkiezing van Wakker Dier is bedoeld om leugenachtige claims over dierenwelzijn aan de kaak te stellen. Voor twee van de vijf kandidaten van dit jaar was alleen al de nominatie genoeg...

Nominaties voor Liegebeest van het jaar bekend

Nominaties voor Liegebeest van het jaar bekend

Wakker Dier maakte 13 augustus de nominaties bekend voor de verkiezing Liegebeest van het jaar 2018. Albert Heijn, Jumbo, Campina, de Rabobank en ECOstyle hebben de twijfelachtige eer om genomineerd te zijn. Wakker Dier haalde Albert Heijn een dag later van de nominatielijst. Liegebeest van het jaar 2018 Met de Liegebeestverkiezingen wil Wakker Dier...

Aldi en Lidl stoppen met de verkoop van energiedrankjes aan kinderen

Aldi stopt vanaf 1 oktober met de verkoop van energiedrankjes aan kinderen jonger dan 14 jaar. Dat maakte de supermarkt dinsdagochtend 3 juli bekend. Enkele uren later gaf ook Lidl aan te stoppen met de verkoop aan kinderen onder de 14. Ze starten hiermee op 1 september. Energiedrankjes Energiedrankjes bevatten veel suiker en cafeïne en andere oppeppende stoffen. Hierdoor kunnen jongeren rusteloos worden of last krijgen van slaapproblemen en hartritmestoornissen. Bij een te hoge dosis is er een risico op geelzucht of diabetes en kan het lichaam uitdrogen. In de maatschappij gaan steeds meer stemmen...