Ekoplaza lanceert ingrediëntenapp met stoplichtkleuren

ekoplaza-app

Ekoplaza introduceert een app waarbij de barcodes van producten gescand kunnen worden op “verborgen E-nummers, plastics en chemicaliën”. Deze optie wordt weergegeven in de vorm van de stoplichtkleuren. De ingrediëntenscanner kan gebruikt worden in alle supermarkten in Nederland, maar ook thuis.

De biologische supermarktketen vindt het belangrijk dat klanten eerlijke informatie krijgen over wat ze eten. “Ik denk dat je er als consument van schrikt hoe misleidend een etiket in sommige supermarkten kan zijn”, zegt Erik Does, algemeen directeur van Ekoplaza. “We helpen de consument graag om de etiketten op levensmiddelen en cosmetica goed te interpreteren.”

'Bewuste keuze'

De stoplichtkleuren maken het volgens Ekoplaza heel eenvoudig om een bewuste, weloverwogen keuze te maken uit producten “zonder onnodige geur-, kleur- en smaakstoffen of conserveringsmiddelen”. Met de barcode kan gescand worden op wat de keten noemt verborgen E-nummers, plastics en chemicaliën.

De app bevat het hele assortiment van Ekoplaza. Dit is met ruim 7000 producten volgens het bedrijf het grootste biologische assortiment van Nederland. De app maakt het ook mogelijk producten van verschillende merken of uit verschillende supermarkten te vergelijken.

Ook voor digitaal winkelen

De app kan tevens worden gebruikt om producten in het Ekoplaza-assortiment te zoeken of digitaal in het winkelmandje te plaatsen om te laten bezorgen of later af te halen bij één van de 95 afhaallocaties. Favoriete boodschappen kunnen ook worden opgeslagen voor een volgende keer.

De gratis app is op dit moment alleen beschikbaar voor de iPhone.

Lees ook:

Lees ook
Henk en Bart Schellekens nemen Bon Vivant over

Henk en Bart Schellekens nemen Bon Vivant over

Sinds 1987 verzorgt de coöperatie Bon Vivant de in‐ en verkoop van scharrel‐ en biologisch vlees in Nederland. De coöperatie gaat nu verder onder leiding van Henk en Bart Schellekens. Zij willen de consument het meest diervriendelijke, gezondste en kwalitatief beste vlees van Nederlandse bodem bieden.

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Biologisch groeit niet meer, consumenten vinden het te duur

Het marktaandeel van biologisch in Nederland is weliswaar klein (3,2%), maar het groeide jarenlang met en hoog percentage. In 2018 was nog sprake van een groei van 8,2%. Net nu de Europese Commissie heeft laten weten dat 25% van de Europese landbouw krachtens de Green Deal biologisch moet zijn in 2030, lijkt de groei eruit.

Omzet voedsel met duurzaamheidskeurmerk groeit als kool

Omzet voedsel met duurzaamheidskeurmerk groeit als kool

In 2019 werden verhoudingsgewijs veel meer producten met een duurzaamheidskeurmerk verkocht ten opzichte van 2018. Dat blijkt uit de Monitor Keurmerken Retail van onderzoeksbureau IRI, schrijft het Financieele Dagblad.