‘In Elst staat straks de grootste Heinz-ketchupfabriek buiten de VS’

EVMI_Kraft Heinz

Oernederlandse merken als De Ruijter, Venz en Honig zijn al sinds 2001 in handen van het Amerikaanse voedingsmiddelenconcern Kraft Heinz - dat vorig jaar nog poogde Unilever over te nemen. Kraft Heinz heeft volop plannen om deze merken nu ook buiten Nederland te gaan verkopen. Dat zegt Rafa Oliveira, topman van Kraft Heinz voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika in De Telegraaf. "De producten van Honig en Karvan Cevitam (KC) zijn aangepast aan de behoefte van de klanten. Zo maakt Honig zijn producten tegenwoordig met minder zout, meer natuurlijke grondstoffen en met minder suiker en is er van KC nu een suikervrije limonadedrank op de markt."

Kraft Heinz investeert zo'n €90 miljoen in Nederland, onder meer in een Global Centre of Excellence aan de Amsterdamse Zuidas, waar "de contouren van de voedingsindustrie 3.0 geschetst zullen gaan worden". De Amerikanen hebben al sinds 1958 een ketchupfabriek in Elst. Die wordt binnenkort uitgebreid met 25% en is dan de de grootste ketchupfabriek buiten de VS, zegt Kraft Heinz.

Bron: Foodlog

Lees ook
Nieuwe CEO voor Kraft Heinz

Nieuwe CEO voor Kraft Heinz

Vanaf 1 juli 2019 gaat Kraft Heinz verder met een nieuwe CEO. De huidige topman, Bernando Hees, maakt plaats voor Miguel Patricio, de vroegere marketingdirecteur van AB InBev. Het is niet gek dat Kraft Heinz verder gaat met een nieuwe topman. Het bedrijf meldde eerder dit jaar dat zij het jaar 2018 hebben afgesloten met een miljardenverlies. In het...

Miljardenverlies voor Kraft Heinz

Miljardenverlies voor Kraft Heinz

Kraft Heinz moet 2018 afsluiten met een miljardenverlies. Afgelopen donderdag meldde het bedrijf dat het $15,4 miljard moest afboeken op de waarde van een aantal merken, vanwege aanpassing van de goodwill. Met name de merken Kraft en Oscar Mayer was in de boeken een te hoge waarde toebedeeld, zo meldde het bedrijf afgelopen donderdag. Daarom moest...

IFFI Masterclass suikerreductie

IFFI Masterclass suikerreductie

Suikerreductie wordt steeds belangrijker in de levensmiddelenindustrie. Niet alleen de consument vraagt erom, maar ook retailers. Suiker weglaten is echter niet zo eenvoudig. Er bestaat geen product die suiker in alle voedingsmiddelen kan vervangen. Om kennis en ervaringen uit te wisselen, hield IFFI (Ingredients For Food Innovators) 28 en 29 juni een...