Enorme groei HelloFresh laat verschuiving consumentengedrag zien

hellofresh-box

HelloFresh, een aan-huis leverancier van maaltijdpakketten, heeft zijn omzetprognose voor 2020 omhoog bijgesteld na in het eerste kwartaal een recordomzet gegenereerd te hebben. Het Duitse bedrijf, dat ook in Nederland actief is, meldt een omzetgroei van 66 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Vooral door de coronacrisis groeide de omzet in de tweede helft van maart enorm, zo meldt HelloFresh. Bovendien spendeerde het bedrijf minder geld aan marketing. Voor het hele jaar verwacht HelloFresh een omzetgroei van 40 tot 55 procent te realiseren.

De groei van HelloFresh in de huidige omstandigheden is te begrijpen. Zeker in stedelijke omgevingen wordt tijdens de corona-lockdowns een veel groter gedeelte van de maaltijden thuis gegeten. Bovendien zijn supermarktbezoeken niet zonder risico, en zijn consumenten veel bewuster bezig met het inplannen van hun boodschappen. Het gemak van thuisbezorgde maaltijdpakketten is des te aantrekkelijker geworden. Of die aantrekkingskracht ook na de coronacrisis behouden blijft is de vraag, maar het is goed mogelijk dat de verschuiving naar online boodschappen doen ook dan zal blijven versnellen.

Lees ook
HelloFresh verdubbelt omzet

HelloFresh verdubbelt omzet

De coronapandemie legt HelloFresh geen windeieren. De maaltijdboxenbezorger boekte in het eerste kwartaal van dit jaar een omzet van 1,4 miljard euro; meer dan een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Indicator toont houdbaarheid

Indicator toont houdbaarheid

Auteur: Erik Kruisselbrink Consumenten zien de meerwaarde van een houdbaarheidsindicator voor verse producten in een maaltijdbox. Dat blijkt uit een onderzoek dat Wageningen Food & Biobased Research (WFBR) uitvoerde onder bijna 1.500 klanten van HelloFresh in Nederland en Vlaanderen.  WFBR voerde het onderzoek uit in samenwerking met...

Minder voedselverspilling dankzij slimme houdbaarheidsindicator

Minder voedselverspilling dankzij slimme houdbaarheidsindicator

Een houdbaarheidsindicator op versproducten in een maaltijdbox wordt door consumenten gezien als meerwaarde. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Food & Biobased Research, dat werd uitgevoerd in opdracht van HelloFresh.