Enorme groei HelloFresh laat verschuiving consumentengedrag zien

hellofresh-box

HelloFresh, een aan-huis leverancier van maaltijdpakketten, heeft zijn omzetprognose voor 2020 omhoog bijgesteld na in het eerste kwartaal een recordomzet gegenereerd te hebben. Het Duitse bedrijf, dat ook in Nederland actief is, meldt een omzetgroei van 66 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Vooral door de coronacrisis groeide de omzet in de tweede helft van maart enorm, zo meldt HelloFresh. Bovendien spendeerde het bedrijf minder geld aan marketing. Voor het hele jaar verwacht HelloFresh een omzetgroei van 40 tot 55 procent te realiseren.

De groei van HelloFresh in de huidige omstandigheden is te begrijpen. Zeker in stedelijke omgevingen wordt tijdens de corona-lockdowns een veel groter gedeelte van de maaltijden thuis gegeten. Bovendien zijn supermarktbezoeken niet zonder risico, en zijn consumenten veel bewuster bezig met het inplannen van hun boodschappen. Het gemak van thuisbezorgde maaltijdpakketten is des te aantrekkelijker geworden. Of die aantrekkingskracht ook na de coronacrisis behouden blijft is de vraag, maar het is goed mogelijk dat de verschuiving naar online boodschappen doen ook dan zal blijven versnellen.

Lees ook
Nederlandse platformeconomie floreert

Nederlandse platformeconomie floreert

Afgelopen jaar maakte 58% van alle Nederlanders ouder dan 12 jaar minstens één keer gebruik van een onlineplatform om producten of diensten te bestellen of uit te wisselen. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.Vooral maaltijdbezorgdiensten waren populair. Maar liefst 35% van alle Nederlanders bestelde minimaal één...

Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

Trends in verpakkingsontwerp: ontwerpen met oog op online verkoop

Een verpakking is allang niet meer slechts een functioneel omhulsel van een product. Consumenten proeven met hun ogen, dus het is zaak eruit te springen in het schap én online. Hoe doe je dat in deze tijd?  Een verpakking ontwerpen is een samenspel tussen de bescherming van het product, distributiegemak, kosten, duurzaamheid en aandacht...

Influencers moeten open zijn over reclame

Influencers moeten open zijn over reclame

'Ik denk niet dat een vlogger dingen eet voor geld', kopte het Financieele Dagblad. Toch gebeurt dat juist wel. En daarom lanceert de Stichting Reclame Code (SRC) een mediacampagne om sluikreclame van influencers op internet tegen te gaan.