HelloFresh, een aan-huis leverancier van maaltijdpakketten, heeft zijn omzetprognose voor 2020 omhoog bijgesteld na in het eerste kwartaal een recordomzet gegenereerd te hebben. Het Duitse bedrijf, dat ook in Nederland actief is, meldt een omzetgroei van 66 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Vooral door de coronacrisis groeide de omzet in de tweede helft van maart enorm, zo meldt HelloFresh. Bovendien spendeerde het bedrijf minder geld aan marketing. Voor het hele jaar verwacht HelloFresh een omzetgroei van 40 tot 55 procent te realiseren.

De groei van HelloFresh in de huidige omstandigheden is te begrijpen. Zeker in stedelijke omgevingen wordt tijdens de corona-lockdowns een veel groter gedeelte van de maaltijden thuis gegeten. Bovendien zijn supermarktbezoeken niet zonder risico, en zijn consumenten veel bewuster bezig met het inplannen van hun boodschappen. Het gemak van thuisbezorgde maaltijdpakketten is des te aantrekkelijker geworden. Of die aantrekkingskracht ook na de coronacrisis behouden blijft is de vraag, maar het is goed mogelijk dat de verschuiving naar online boodschappen doen ook dan zal blijven versnellen.

Altijd op de hoogte blijven?