Enorme groei HelloFresh laat verschuiving consumentengedrag zien

hellofresh-box

HelloFresh, een aan-huis leverancier van maaltijdpakketten, heeft zijn omzetprognose voor 2020 omhoog bijgesteld na in het eerste kwartaal een recordomzet gegenereerd te hebben. Het Duitse bedrijf, dat ook in Nederland actief is, meldt een omzetgroei van 66 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Vooral door de coronacrisis groeide de omzet in de tweede helft van maart enorm, zo meldt HelloFresh. Bovendien spendeerde het bedrijf minder geld aan marketing. Voor het hele jaar verwacht HelloFresh een omzetgroei van 40 tot 55 procent te realiseren.

De groei van HelloFresh in de huidige omstandigheden is te begrijpen. Zeker in stedelijke omgevingen wordt tijdens de corona-lockdowns een veel groter gedeelte van de maaltijden thuis gegeten. Bovendien zijn supermarktbezoeken niet zonder risico, en zijn consumenten veel bewuster bezig met het inplannen van hun boodschappen. Het gemak van thuisbezorgde maaltijdpakketten is des te aantrekkelijker geworden. Of die aantrekkingskracht ook na de coronacrisis behouden blijft is de vraag, maar het is goed mogelijk dat de verschuiving naar online boodschappen doen ook dan zal blijven versnellen.

Lees ook

Unilever neemt Britse fabrikant gezonde snacks over

Unilever heeft de Britse snackfabrikant Graze overgenomen. Dat maakte het voedingsmiddelenconcern gisteren bekend. Graze was voorheen eigendom van de Amerikaanse investeerder Carlyle. Het Britse Graze is in 2008 opgericht en verkoopt voornamelijk gezonde snacks als noten, zaden repen zonder kunstmatige stoffen. In het Verenigd Koninkrijk is het bedrijf marktleider op dit gebied. De snackmaker richt zich op een jonge doelgroep en verkoopt zowel via het internet als in een groot aantal winkels. Financiële details zijn niet vrijgegeven, maar het Financieele Dagblad schrijft dat er €170...

BuurtBuik start samenwerking met HelloFresh

BuurtBuik start samenwerking met HelloFresh

BuurtBuik, een lokaal initiatief tegen voedselverspilling, start met het structureel hergebruiken van een deel van de overgebleven ingrediënten van maaltijdboxleverancier HelloFresh. BuurtBuik bereidt met de ongebruikte producten maaltijden voor Amsterdamse buurtbewoners die dit goed kunnen gebruiken. Zuidoost United De overslaglocatie van HelloFresh...

Nederlandse paprikatelers starten samenwerking met HelloFresh

Nederlandse paprikatelers starten samenwerking met HelloFresh

Nederlandse paprikatelers en HelloFresh slaan de handen ineen om de consumptie van paprika’s van Nederlandse bodem te bevorderen. Klanten van HelloFresh kunnen vanaf april een halfjaar lang maandelijks een gerecht met paprika selecteren in hun maaltijdbox. Daarnaast ondersteunen ze samen met het GroentenFruitBureau de campagne ‘Tijd voor Paprika’. Deze...