EVMI lanceert digitaal magazine editie 3

evmi 3 cover

De derde editie van EVMI van 2021 is nu te lezen als digitaal magazine. Blader online door diverse artikelen over het thema Voedselveiligheid én andere actuele onderwerpen en bedrijven uit de voedingsmiddelenindustrie.

Een greep uit de inhoud:

Interview met Karel van den Brink van Schuttelaar & Partners, die samen met EVMI data verzamelt over het verpakkend bedrijfsleven
Milieuorganisaties, burgers en overheden: Iedereen lijkt te gruwen van plastic verpakkingen. En zeker van het afval dat dat met zich meebrengt. Waarom blijft het gebruik van plastic dan toch groeien, evenals de afvalberg die dat met zich meebrengt?

Rekenmodel voor ‘consumptie’ van microplastics
Per week consumeert de mens minder dan een korreltje zout aan microplastics. Dat hebben wetenschappers aan de Universiteit Wageningen (WUR) berekend. De microplastics krijgen we onder meer binnen via de lucht, voedsel en water.

Bescherming op meerdere fronten
Smeren moet. Dat geldt niet alleen voor jezelf tijdens een half uurtje zonnebaden, maar voor veel mechanische beweegpunten in machines en installaties, bijvoorbeeld voor verwerken en verpakken.

Klik hier om de editie te openen.

 

Lees ook
Lineaire eenheden voor de voedingsmiddelenindustrie

Lineaire eenheden voor de voedingsmiddelenindustrie

De voedingsmiddelenindustrie en farmacie stellen hoge eisen aan het ontwerp van de machines die hun grondstoffen verwerken. Almotion in Elst heeft speciaal voor deze markt roestvaststalen lineaire aandrijvingen ontwikkeld. Ook vanuit andere sectoren is er belangstelling.

Lancering Hygiënespecial 2021 online magazine

Lancering Hygiënespecial 2021 online magazine

De Hygiënespecial van 2021 is nu te lezen als online magazine. Het blad staat wederom vól met hygiënenieuws uit alle food branches, van vlees tot ijs, met zowel inzichten uit de wetenschap als aandacht voor diverse bedrijven.

Koop je, ook online, meer groente en fruit door nudging?

Koop je, ook online, meer groente en fruit door nudging?

Die vraag probeert het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met supermarktketen Hoogvliet te beantwoorden. In de winkel werken de nudges, maar hoe zit dat online?