Ferrero wint Fairtrade Award 2018 in categorie Fabrikanten

Ferrero Rocher

Ferrero nam 21 maart de Fairtrade Award 2018 in de categorie Fabrikanten in ontvangst. Het Italiaanse bedrijf dankt de prijs aan de inzet voor het Fairtrade Cocoa Program en zijn duurzame partnerschap met Fairtrade en de federatie van coöperatieven ECOOKIM.

Fairtrade Deutschland reikt jaarlijks de Fairtrade award uit in vijf categorieën: fabrikanten, handel, maatschappelijke organisaties, Jong Talent en publieksprijs. In de categorie handel mocht Aldi Nord & Aldi Süd de prijs mee naar huis nemen. Een vakjury kent de prijzen toe. Behalve bij de publieksprijs, daar heeft de consument de beslissende stem.

Ferrero gelooft in Fairtrade

“Namens Ferrero Duitsland kunnen we bevestigen dat onze klanten en consumenten niet alleen veel belang hechten aan de ethische aspecten van onze grondstoffen, maar dat ook van ons verwachten. Daarom geloven wij ook in de werkwijze van Fairtrade", aldus Carlo Vassallo (woordvoerder van de raad van bestuur) en Stephan Nießner, beiden General Manager van Ferrero Duitsland. Door de samenwerking met Fairtrade wil Ferrero de inkomsten van cacaotelers verhogen en hen betere toekomstperspectieven bieden. Dit past binnen het streven van Ferrero om uiterlijk in 2020 alleen nog maar 100 procent duurzame cacao te gebruiken voor alle producten.

“Het is een eer om deze prijs in ontvangst te mogen nemen. Dit hebben we kunnen bereiken door nauw samen te werken met onze partners Fairtrade en ECOOKIM. We beschouwen deze prijs dan ook als bewijs voor het feit dat wij dezelfde benadering en prioriteiten stellen als onze stakeholders”, zegt Aldo Uva, Chief Operating Officer van de Ferrero Groep.

Het partnerschap met Fairtrade en ECOOKIM startte in 2014. Het doel is om de inkomsten van de cacaotelers en hun lokale gemeenschappen in Ivoorkust te verbeteren. Het partnerschap focust op cacaoteelt en de ontwikkeling van lokale gemeenschappen, mogelijkheden voor zelfmonitoring, sociale en duurzame ontwikkeling en het versterken van transparante partnerschappen voor lange termijn.

?time_continue=4&v=t6AVFnYmI_U

*Foto: A. Kniesel, Wikimedia

Lees ook
Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Nespresso maakt biologisch afbreekbare koffiecups

Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling komt Nespresso met biologisch afbreekbare koffiecups. In de lente start een pilot met deze cups in Frankrijk en Zwitserland. Papier vormt de basis van de nieuwe cups. Binnen een jaar wil Nespresso het product ook op andere Europese markten brengen.

Kabinet trekt 500 miljoen euro uit voor investeringen in het mkb

Kabinet trekt 500 miljoen euro uit voor investeringen in het mkb

Op Prinsjesdag kondigde het kabinet een pakket maatregelen aan voor ondersteuning van het mkb. De inhoud van dit pakket werd 3 november naar buiten gebracht. Tot en met 2027 trekt het kabinet jaarlijks 500 miljoen euro uit voor investeringen in het mkb.

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

Campagne ‘goede koffie’ maakt bedrijven bewust van belang duurzame koffie op werkvloer

MVO Nederland, Fairtrade Nederland en Solidaridad lanceren Goede Koffie, een campagne die bedrijven bewust maakt van het belang van duurzame koffie met een eerlijke prijs op de werkvloer. Alleen als koffieboeren een goede prijs krijgen kunnen ze investeren in de toekomst en onduurzame praktijken zoals kinderarbeid voorkomen. De campagne richt zich specifiek...

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren