Fish Tales zoekt nieuwe aandeelhouders

Fish Tales bliktonijn_Persbericht

Foto: Fish Tales

Duurzame visproducent Fish Tales wil verder groeien in de Verenigde Staten. Om dit mogelijk te maken zoekt het bedrijf aandeelhouders via online platform Eyevestor. In totaal wil Fish Tales 1,2 miljoen euro op halen.

Visexpert en kookboeken-auteur Bart van Olphen richtte Fish Tales in 2014 op. Het bedrijf brak in 2020 door in de Verenigde Staten. “Vis is het enige voedsel dat we nog massaal uit de wildernis halen, daar moeten we zuinig op zijn”, zegt Van Olphen. “Door verder te groeien, vooral in de Verenigde Staten, vergroten we niet alleen onze slagkracht maar nog belangrijker, onze impact. Wij laten iedereen in de viswereld zien dat het aanbieden van duurzame en eerlijke vis een kwestie is van de juiste keuzes maken als bedrijf.”

Tonijn

Vooral op het gebied van bliktonijn wil Fish Tales stappen maken. Tonijn is een van ’s werelds meest favoriete en bekende vissoorten. Skipjack tonijn, de soort die vooral wordt ingeblikt, staat op nummer 3 van de meest gevangen vissoorten wereldwijd. In de Verenigde Staten is bliktonijn populair. De Amerikanen zijn goed voor een kwart van de wereldwijde consumptie. Maar volgens Fish Tales is meer dan 90 procent van die ingeblikte tonijn in de VS van onverantwoorde herkomst.

Geen nieuws van Vismagazine meer missen? Schrijf je dan nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang elke maandag het laatste nieuws.

Inschrijven nieuwsbrief

Fish Tales

Fish Tales startte in 2014 en bouwde met tweeëntwintig visserijen wereldwijd een hechte en langdurige samenwerking op. Momenteel zitten er meer dan tachtig producten in het assortiment. Niet alleen visconserven maar ook gerookte, verse en diepgevroren visproducten. Na de start in Nederland breidde het bedrijf verder uit naar België, Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.

Sinds 2020 is het merk ook verkrijgbaar in de Verenigde Staten onder de merknaam Sea Tales bij verschillende grote supermarkten, waaronder Whole Foods Market. “Maar we zijn er nog lang niet. De potentie van de VS om impact te maken, in het tonijn-schap en daarbuiten, is enorm. De omzetwaarde van bliktonijn in Amerika is ruim 2 miljard euro. Sea Tales is goed op weg daarbinnen een marktaandeel aan het verwerven. Het doel is om binnen enkele jaren een dusdanige impact te maken waarmee een bedrijfsomzet geprognosticeerd is van totaal 100 miljoen euro.”

Aandelen

In 2021 hield Fish Tales een eerste investeringsronde, die ruim 566 aandeelhouders opleverde. Hiermee haalde het bedrijf een bedrag van 1,1 miljoen euro op, dat vooral is ingezet om de eerste groei in de VS te realiseren door de zichtbaarheid en verkooppunten van het merk uit te breiden. Deze nieuwe investeringsronde wil Fish Tales gebruiken voor verdere groei in de Verenigde Staten, waaronder in het opzetten van een eigen team in de VS en het uitbouwen van de marketing en sales activiteiten.

Ga voor meer informatie over de aangifte van aandelen naar de website van Fish Tales. 

Thema's
Lees ook
Landelijk innamesysteem statiegeldblikjes drie maanden vertraagd

Landelijk innamesysteem statiegeldblikjes drie maanden vertraagd

Vanwege een tekort aan grondstoffen en personeel is het landelijk dekkend innamesysteem voor statiegeldblikjes drie maanden niet gereed op 31 december. In plaats daarvan kunnen supermarkten drie maanden later, per 1 april, statiegeldblikjes innemen. Dat meldt Stichting Afvalfonds Verpakkingen.

Fish Tales benoemt Tjebbe Onnes als nieuwe directeur

Fish Tales benoemt Tjebbe Onnes als nieuwe directeur

Tjebbe Onnes is per 1 april aangetreden als General Manager bij Fish Tales, de Amsterdamse scale-up voor duurzame vis. Onnes is afkomstig van Albert Heijn waar hij 12 jaar werkte in commerciële rollen en de laatste jaren als Director Promotions. Bij Fish Tales treedt hij toe tot het management dat momenteel bestaat uit founder, seafoodchef en visexpert...

Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Consumenten investeren €500.000 in Rechtstreex

Rechtstreex heeft in iets minder dan twee weken tijd via een crowdfundactie €500.000 aan aandelen verkocht. 509 particuliere investeerders werden hiermee mede-eigenaar van de lokale voedselketen van Rechtstreex.