Flinke verschuivingen in de top van Unilever

unilever-brug

Unilever kondigt een aantal veranderingen aan binnen de organisatie, met bijbehorende verschuivingen in de top van het bedrijf.

Zo neemt Nitin Paranjpe, nu hoofd van de divisie Food & Refreshment, de nieuwe functie van COO op zich. Daarmee treed hij toe tot het hoogste bestuur van het concern, naast de CEO en CFO. Zijn huidige functie wordt overgenomen door Hanneke Faber, die daarmee razendsnel promotie maakt binnen Unilever. Haar huidige functie, President Europe, wordt opgeheven.

Unilever kondigt eveneens aan dat Kees Kruythoff, hoofd van de divisie Home Care, na 27 jaar het bedrijf gaat verlaten. Na het vertrek van Paul Polman waren de drie divisieleiders Kruythoff, Paranjpe en Alan Jope de meest logische opvolgers. Nu Paranjpe ook tot de top toetreedt lijkt Kruythoff aan het kortste eind te hebben getrokken. Kruythoff wordt opgevolgd door Peter ter Kulve, nu Chief Digital Officer Zuidoost-Azië en Australië.

Korte lijntjes

Met de herstructurering wil Alan Jope sneller en wendbaarder kunnen reageren op de ‘steeds meer gefragmenteerde wereld van consumenten, verkoopkanalen en de media’. Met het verdwijnen van verschillende regioleiders, zoals Faber in Europa, worden de lijntjes tussen het hoofdkantoor en de verschillende landen korter.

Lees ook
Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

Unilever stopt Solero’s in multipack zonder losse plastic wrapper

In navolging van de Magnum pints van gerecycled plastic, komt Unilever nu met een volgend plastic-besparend product: de Solero ijsjes in het multipack zijn niet meer per stuk in plastic verpakt, maar zo uit de kartonnen verpakking te gebruiken. Dat schrijft Unilever in een persbericht.

Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum lanceert ijsverpakkingen van gerecycled plastic

Magnum lanceerde gister zijn eerste ijs-pints gemaakt van gerecyclede plastic verpakkingen. De ijsgigant is hiermee de eerste in de ijs-industrie die gebruik maakt van recyclebaar plastic.

Unilever breekt met stereotypering

Unilever breekt met stereotypering

Eetstokjes bij een Vietnamese Pho. Mannen eten ongezond, vrouwen gezond. Millennials zijn horecaverslaafd. Stereotypering, Unilever wil er vanaf. Niet alleen omdat de multinational zich daar verantwoordelijk voor voelt, maar ook omdat progressieve marketing een aanmerkelijk betere merkimpact genereert. Slechts 6% van de reclames...