Flinke verschuivingen in de top van Unilever

unilever-brug

Unilever kondigt een aantal veranderingen aan binnen de organisatie, met bijbehorende verschuivingen in de top van het bedrijf.

Zo neemt Nitin Paranjpe, nu hoofd van de divisie Food & Refreshment, de nieuwe functie van COO op zich. Daarmee treed hij toe tot het hoogste bestuur van het concern, naast de CEO en CFO. Zijn huidige functie wordt overgenomen door Hanneke Faber, die daarmee razendsnel promotie maakt binnen Unilever. Haar huidige functie, President Europe, wordt opgeheven.

Unilever kondigt eveneens aan dat Kees Kruythoff, hoofd van de divisie Home Care, na 27 jaar het bedrijf gaat verlaten. Na het vertrek van Paul Polman waren de drie divisieleiders Kruythoff, Paranjpe en Alan Jope de meest logische opvolgers. Nu Paranjpe ook tot de top toetreedt lijkt Kruythoff aan het kortste eind te hebben getrokken. Kruythoff wordt opgevolgd door Peter ter Kulve, nu Chief Digital Officer Zuidoost-Azië en Australië.

Korte lijntjes

Met de herstructurering wil Alan Jope sneller en wendbaarder kunnen reageren op de ‘steeds meer gefragmenteerde wereld van consumenten, verkoopkanalen en de media’. Met het verdwijnen van verschillende regioleiders, zoals Faber in Europa, worden de lijntjes tussen het hoofdkantoor en de verschillende landen korter.

Lees ook
Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Unilever-verpakking voor ijsjes zonder 'jasje' toch lastig te recyclen

Een van de manieren waarop Unilever het plasticgebruik terugdringt, is het aanpassen van de verpakkingen voor voedingsmiddelen. Zo heeft het bedrijf bijvoorbeeld een doos ontwikkeld voor Solero-ijsjes die individuele plastic wrappers overbodig maakt. Deze nieuwe verpakking bevat ingebouwde vakken, waardoor individuele ijsjes niet meer apart verpakt...

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Unilever doet schepje bovenop plasticdoelen

Begin dit jaar tekende Unilever al het (volgens sommigen te ambitieuze) Nederlandse Plastic Pact. Nu belooft het bedrijf daar nog een schepje bovenop te doen door tegen 2025 de hoeveelheid virgin plastic in verpakkingen te halveren en in datzelfde jaar meer plastic in te zamelen en te verwerken dan het bedrijf op de markt brengt. Ook zegt Unilever een...

Sodexo serveert planeetvriendelijk eten met Knorr en WWF

Sodexo serveert planeetvriendelijk eten met Knorr en WWF

Begin dit jaar lanceerden het World Wildlife Fund (WWF) en Knorr de Future 50 Foods-lijst. Een op het eerste gezicht wonderlijke combinatie tussen een NGO en een levensmiddelenmerk, maar volgens het WWF niet meer dan logisch. Vrijdag voegde zich een derde partij bij het stel: Sodexo, een van de grootste cateraars ter wereld. Met de Future 50 Foods-lijst...