Flinke verschuivingen in de top van Unilever

unilever-brug

Unilever kondigt een aantal veranderingen aan binnen de organisatie, met bijbehorende verschuivingen in de top van het bedrijf.

Zo neemt Nitin Paranjpe, nu hoofd van de divisie Food & Refreshment, de nieuwe functie van COO op zich. Daarmee treed hij toe tot het hoogste bestuur van het concern, naast de CEO en CFO. Zijn huidige functie wordt overgenomen door Hanneke Faber, die daarmee razendsnel promotie maakt binnen Unilever. Haar huidige functie, President Europe, wordt opgeheven.

Unilever kondigt eveneens aan dat Kees Kruythoff, hoofd van de divisie Home Care, na 27 jaar het bedrijf gaat verlaten. Na het vertrek van Paul Polman waren de drie divisieleiders Kruythoff, Paranjpe en Alan Jope de meest logische opvolgers. Nu Paranjpe ook tot de top toetreedt lijkt Kruythoff aan het kortste eind te hebben getrokken. Kruythoff wordt opgevolgd door Peter ter Kulve, nu Chief Digital Officer Zuidoost-Azië en Australië.

Korte lijntjes

Met de herstructurering wil Alan Jope sneller en wendbaarder kunnen reageren op de ‘steeds meer gefragmenteerde wereld van consumenten, verkoopkanalen en de media’. Met het verdwijnen van verschillende regioleiders, zoals Faber in Europa, worden de lijntjes tussen het hoofdkantoor en de verschillende landen korter.

Lees ook
Paul Polman vertrekt als CEO Unilever

Paul Polman vertrekt als CEO Unilever

Paul Polman stapt op als CEO van Unilever. Dat maakt het bedrijf vandaag bekend. De positie wordt overgenomen door de Schot Alan Jope, die op dit moment de leiding heeft over de afdeling Beauty & Personal Care. Vanaf 31 december neemt Jope het stokje over van Polman, die tot juli bij het bedrijf zal blijven om voor een soepele overdracht te zorgen....

Food-multinationals trekken stekker uit Evolved Nutrition Label

Food-multinationals trekken stekker uit Evolved Nutrition Label

De bedrijven achter het zogenaamde Evolved Nutrition Label hebben besloten het project in de ijskast te leggen. Dat heeft de organisatie van het initiatief bekend gemaakt. De bedrijven Nestlé, Unilever, Coca-Cola, PepsiCo en Mondelez stoppen voorlopig met het ontwikkelen van het Evolved Nutrition Label voor voedsel. Mars stapte in maart al uit...

Supermarkten: overheid moet nieuw voedselkeuzelogo kiezen

Supermarkten: overheid moet nieuw voedselkeuzelogo kiezen

Twee jaar na het afschaffen van het Vinkje door oud-minister Edith Schippers (VVD) van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) pleit de branchevereniging van supermarkten voor het eerst hardop in de media voor een nieuw voedselkeuze-logo. Na het Vinkje is iets nieuws nodig dat het consumenten makkelijk moet maken om gezonder te eten. Dick Veerman -...