Flinke verschuivingen in de top van Unilever

unilever-brug

Unilever kondigt een aantal veranderingen aan binnen de organisatie, met bijbehorende verschuivingen in de top van het bedrijf.

Zo neemt Nitin Paranjpe, nu hoofd van de divisie Food & Refreshment, de nieuwe functie van COO op zich. Daarmee treed hij toe tot het hoogste bestuur van het concern, naast de CEO en CFO. Zijn huidige functie wordt overgenomen door Hanneke Faber, die daarmee razendsnel promotie maakt binnen Unilever. Haar huidige functie, President Europe, wordt opgeheven.

Unilever kondigt eveneens aan dat Kees Kruythoff, hoofd van de divisie Home Care, na 27 jaar het bedrijf gaat verlaten. Na het vertrek van Paul Polman waren de drie divisieleiders Kruythoff, Paranjpe en Alan Jope de meest logische opvolgers. Nu Paranjpe ook tot de top toetreedt lijkt Kruythoff aan het kortste eind te hebben getrokken. Kruythoff wordt opgevolgd door Peter ter Kulve, nu Chief Digital Officer Zuidoost-Azië en Australië.

Korte lijntjes

Met de herstructurering wil Alan Jope sneller en wendbaarder kunnen reageren op de ‘steeds meer gefragmenteerde wereld van consumenten, verkoopkanalen en de media’. Met het verdwijnen van verschillende regioleiders, zoals Faber in Europa, worden de lijntjes tussen het hoofdkantoor en de verschillende landen korter.

Lees ook
Supermarkten: overheid moet nieuw voedselkeuzelogo kiezen

Supermarkten: overheid moet nieuw voedselkeuzelogo kiezen

Twee jaar na het afschaffen van het Vinkje door oud-minister Edith Schippers (VVD) van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) pleit de branchevereniging van supermarkten voor het eerst hardop in de media voor een nieuw voedselkeuze-logo. Na het Vinkje is iets nieuws nodig dat het consumenten makkelijk moet maken om gezonder te eten. Dick Veerman -...

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

De lekker duurzaam-campagne van AH en Unilever; wat ging er mis?

Het mag gezegd worden dat Unilever een van de food-multinationals is die het meest in duurzaamheid investeert. Het zou dan ook niet moeilijk moeten zijn voor dit bedrijf om een duurzaam imago te behouden. Toch moest directeur Duurzaamheid Anniek Mauser van Unilever afgelopen weekend in het consumentenprogramma Kassa verantwoording afleggen voor...

Unilever gaat samen met Veolia plastic verpakkingen inzamelen

Unilever gaat samen met Veolia plastic verpakkingen inzamelen

Unilever gaat een driejarige samenwerking aan met Veolia voor het hergebruiken van plastic. Dat laat het voedingsmiddelenconcern weten in een persbericht. Veolia gaat Unilever helpen met het inzamelen en recyclen van hun plastic voedselverpakkingen. De eerste gezamenlijke projecten zullen worden opgezet in India en Indonesië. Veolia De meeste...