FNLI komt met eigen award voor 'frontrunners' in de branche

Trophy

De FNLI gaat dit jaar een nieuwe award uitreiken aan de ‘frontrunner(s) van de levensmiddelenindustrie’. Deze prijs is voor een persoon of team die zich op bewonderenswaardige wijze inzet om vernieuwende initiatieven of projecten naar een hoger niveau te brengen.

Met deze prijs wil de FNLI de mensen achter bijzondere, vernieuwende, creatieve initiatieven of projecten extra zichtbaar maken. Steeds meer producenten zijn actief aan de slag met uitdagende thema’s die een grote maatschappelijke en economische impact kunnen hebben. De FNLI wil bijdragen aan de zichtbaarheid van deze ontwikkelingen en van de mensen achter de ideeën.

Criteria

FNLI leden kunnen zich kandidaat stellen of worden voorgedragen. Een vakjury beslist uiteindelijk wie er met de prijs vandoor gaat. Criteria zijn onder andere de haalbaarheid en mate van toepasbaarheid van het project in relatie tot de markt en marktomvang, de potentiële maatschappelijke en economische impact, de mate van vernieuwing en onderscheidend vermogen, en de mate waarin het project aansluit bij speerpunten van de FNLI. De jury staat onder leiding van Bas Alblas, de bestuursvoorzitter van de FNLI.

Proces

Tot 29 april 2019 kunnen personen of teams worden voorgedragen. Hierna zal de selectieprocedure starten. Begin juli zal de vakjury een top 3 bekend maken. Deze drie genomineerde kandidaten zullen tijdens de FNLI jaarbijeenkomst op 10 oktober 2019 worden voorgesteld. Op dit event wordt ook de winnaar bekendgemaakt en de Award uitgereikt.

Meer informatie en het inschrijfformulier voor deelname aan de strijd om de FNLI Award 2019 vindt u hier.

Lees ook
Palmolie in de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie is voor 88% duurzaam

Palmolie in de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie is voor 88% duurzaam

In 2017 was 88 procent van de palmolie die door Nederlandse voedingsmiddelenproducenten werd verwerkt duurzaam. Dat melden de Dutch Alliance for Sustainable Palm Oil en de ontwikkelingsorganisatie Solidaridad in hun jaarrapportage. Van de palmolie die in de Nederlandse voedingsmiddelenindustrie wordt gebruikt, komt meer dan twee derde uit Zuidoost-Azië....

Ouders willen af van kindermarketing voor snoep

Ouders willen af van kindermarketing voor snoep

Veel ouders hebben moeite met kindermarketing. Dat blijkt uit een onderzoek dat in opdracht van het Voedingscentrum is uitgevoerd. Vooral reclame die plaatsvindt op scholen, op sportevenementen voor kinderen en op social media zien ouders als abnormaal. Ruim 20% van de respondenten zegt vaak kindermarketing op sportevenementen voor kinderen tegen te...

FNLI lanceert eigen innovatie-award

FNLI lanceert eigen innovatie-award

  De FNLI heeft op haar jaarbijeenkomst een nieuwe prijs gelanceerd: de FNLI-Award. Deze prijs zal worden uitgereikt aan het beste initiatief of project met een grote impact op belangrijke thema’s als duurzaamheid, gezondheid, voedselveiligheid, efficiënte ketens en concurrentiekracht. In het voorjaar van 2019 kunnen projecten zich inschrijven...