FNLI komt met eigen award voor 'frontrunners' in de branche

Trophy

De FNLI gaat dit jaar een nieuwe award uitreiken aan de ‘frontrunner(s) van de levensmiddelenindustrie’. Deze prijs is voor een persoon of team die zich op bewonderenswaardige wijze inzet om vernieuwende initiatieven of projecten naar een hoger niveau te brengen.

Met deze prijs wil de FNLI de mensen achter bijzondere, vernieuwende, creatieve initiatieven of projecten extra zichtbaar maken. Steeds meer producenten zijn actief aan de slag met uitdagende thema’s die een grote maatschappelijke en economische impact kunnen hebben. De FNLI wil bijdragen aan de zichtbaarheid van deze ontwikkelingen en van de mensen achter de ideeën.

Criteria

FNLI leden kunnen zich kandidaat stellen of worden voorgedragen. Een vakjury beslist uiteindelijk wie er met de prijs vandoor gaat. Criteria zijn onder andere de haalbaarheid en mate van toepasbaarheid van het project in relatie tot de markt en marktomvang, de potentiële maatschappelijke en economische impact, de mate van vernieuwing en onderscheidend vermogen, en de mate waarin het project aansluit bij speerpunten van de FNLI. De jury staat onder leiding van Bas Alblas, de bestuursvoorzitter van de FNLI.

Proces

Tot 29 april 2019 kunnen personen of teams worden voorgedragen. Hierna zal de selectieprocedure starten. Begin juli zal de vakjury een top 3 bekend maken. Deze drie genomineerde kandidaten zullen tijdens de FNLI jaarbijeenkomst op 10 oktober 2019 worden voorgesteld. Op dit event wordt ook de winnaar bekendgemaakt en de Award uitgereikt.

Meer informatie en het inschrijfformulier voor deelname aan de strijd om de FNLI Award 2019 vindt u hier.

Lees ook
Cheesepop wint Duits-Nederlandse prijs

Cheesepop wint Duits-Nederlandse prijs

Cheesepop heeft de Duits-Nederlandse prijs voor de Economie 2016 gewonnen. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven die zich onderscheiden in het grensoverschrijdende bedrijfsleven. Het bedrijf uit De Meern liet 23 kandidaten uit beide landen achter zich. Het jonge, snelgroeiende Cheesepop brengt sinds 2015 gepofte kaas op de markt, dat bestaat...

Koopmans Merk van het Jaar

Koopmans Merk van het Jaar

Koopmans is Merk van het Jaar 2016 geworden. De Nederlandse consument waardeert het merk het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Mona won de extra award voor online merkbeleving. Dat werd op 13 oktober bekendgemaakt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in Utrecht. Het onderzoek is uitgevoerd door GfK onder ruim 11.000 supermarktklanten met...

Jaap Korteweg Emerging Entrepreneur of the Year

Jaap Korteweg Emerging Entrepreneur of the Year

Jaap Korteweg van de Vegetarische Slager (rechts) is gekozen tot EY Emerging Entrepreneur of the Year. Hij kreeg deze prijs mede vanwege de innovaties van het bedrijf en de snelle en internationale groei. Dat maakte de organisatie van EY Entrepreneur Of The Year 2016 bekend. Korteweg onderscheidt zich volgens de jury met zijn product en zijn ambitie...