FoodPersonality reikt FoodAwards uit

foodawards

FoodPersonality heeft bekend gemaakt wie de winnaars zijn van de FoodAwards 2021. Twintig producten kregen een award voor hun supermarktintroductie in het afgelopen jaar. 

De consumentencampagne van de FoodAwards leverde 47.610 stemmen op. Met behulp van de stemuitslag koos de jury van de awards - bestaande uit Thomas Douqué (Superunie), Michel Engelbertink (Jumbo) en Jort Scholten (Albert Heijn) - uiteindelijk twintig winnaars, waaronder: Alpro Absolutely, Coolbest IJs, Iglo Green Cuisine, Knorr Veggiewraps, Milka Hazelnootpasta en Vegetarische Slager Auf Wiederschnitzel. De complete lijst, inclusief video, vind je via de website van FoodPersonality

In het juli-augustusnummer van FoodPersonality wordt bekend gemaakt wie uit de 20 winnende producten de FoodTopAward krijgt voor de beste introductie van het afgelopen jaar. Alle andere winnaars staan dan ook in de spotlights. Bovendien weten we dan wie de FoodRetailAwards winnen, dat zijn de prijzen voor de supermarktformules die de introducties van A-merkartikelfabrikanten het meest gunstig tegemoet treden.

Lees ook
Supermarkten verspillen minder voedsel

Supermarkten verspillen minder voedsel

De voedselverspilling in supermarkten is afgenomen. Dat meldt stichting Samen Tegen Voedselverspilling op basis van onderzoek door Wageningen University & Research (WUR) in opdracht van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) en het ministerie van Landbouw, Natuur & Voedselkwaliteit.

Vleesaanbiedingen in supermarkt tijdens Week Zonder Vlees

Vleesaanbiedingen in supermarkt tijdens Week Zonder Vlees

Momenteel is het de Nationale Week Zonder Vlees en Zuivel. Deze campagne moedigt consumenten aan om tot en met 13 maart geen vlees of zuivel te eten. Reden voor ProVeg om te kijken of de supermarkten deze week vlees in de aanbieding hebben.

Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie

Foodwatch haalt Knorr bouillonblokjes uit de schappen wegens giftige minerale olie

Voedselwaakhond foodwatch heeft in verschillende Europese supermarkten de schappen van Knorr bouillonblokjes leeggehaald om consumenten te beschermen tegen gevaarlijke minerale oliën. Foodwatch beschuldigt fabrikant Unilever ervan de producten te blijven verkopen ondanks dat laboratoriumtests een verontreiniging met zogenaamde aromatische minerale oliën...