Foodvalley NL organiseert ontbijtsessie over eerlijke prijs van voeding
Op 17 april vindt in Wageningen een Foodvalley Breakfast Session plaats. Het onderwerp van deze ontbijtsessie is de echte en eerlijke prijs van voeding.
De voedselprijzen in veel Westerse landen zijn relatief laag. Dat is fijn voor de consumenten, maar de lage prijzen zetten de productiekosten onder druk, wat weer gevolgen heeft voor eerlijke en duurzame handel.
Dit thema staat centraal in het onderzoeksproject ‘echte en eerlijke prijs’ wat wordt uitgevoerd door Wageningen Economic Research. Volgens de WUR kan het project bijdragen aan ‘de transitie van de voedselproductieketen van primair financieel efficiënt naar sociaal inclusief met duurzame, eerlijke en betaalbare voedingsmiddelen voor iedereen’.
De ontbijtsessie van Foodvalley vindt plaats in Wageningen. Tijdens deze sessie zullen Willy Baltussen (Wageningen University & Research), Florian Reuter (True Price) en Timmo Terpstra (Koffiebranderij Peeze) hun visie op het thema geven.
Breakfast sessions
Foodvalley organiseert dit jaar nog een aantal ontbijtsessies voor professionals uit de voedingsindustrie. Hiermee biedt Foodvalley een kans om op een informele manier te netwerken met collega’s uit de branche. De aankomende ontbijtsessies zijn:
- 5 juni 2019: ‘CRISPR-Cas voor dummies’
- 11 september 2019: ‘robotisering in voeding’
- 23 oktober 2019: ‘kweekvlees’
- 20 november 2019: ‘verpakken zonder plastic’
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Webinar over upcycling van zijstromen in circular agrifood
Het upcyclen van zijstromen van landbouw- en voedselproductie is een van de meest effectieve technologische en supply chain-oplossingen om voldoende en verantwoord geproduceerd voedsel te produceren voor een groeiende wereldbevolking. Er zijn al veel technologische innovaties in ontwikkeling om deze zijstromen te benutten voor voedingsingrediënten en...
Pop-uprestaurant Solidaridad vertelt de bittere verhalen achter zoete ingrediënten
Solidaridad start met een nieuwe campagne om consumenten bewuster te maken over de producten die zij consumeren. Deze campagne opende maandag 7 november met het pop-up toetjesrestaurant BitterSweet in circulair restaurant Circl in Amsterdam. Chef Max Ferrari Scanarotti stelde een speciaal 4-gangen desserts-only menu samen, met een focus op ingrediënten...
Personalised Nutrition For All-challenge zoekt innovatieve hulpmiddelen
Om de innovatie van gepersonaliseerde voeding te versnellen, lanceren EIT Food, Foodvalley NL en Food Innovation Hub Europe de challenge Personalised Nutrition For All. Startups en multistakeholdergroepen worden uitgenodigd om hun ideeën voor gepersonaliseerde voeding in de dienen. De winnaars ontvangen een budget van €30.000 euro om hun idee verder...