FrieslandCampina neemt activiteiten Best Cheese Holland over

21 augustus 2018

Koninklijke FrieslandCampina N.V. breidt haar kaasactiviteiten uit met de overname Best Cheese Holland. Met de overname krijgt de divisie Consumer Dairy de merken Parrano en Tjiezi. Hiermee kan de zuivelcoöperatie beter inspelen op de consumentenbehoefte om meer te koken met kaas en de toenemende vraag naar zuivelsnacks in de vorm van zuiveldippers.

Parrano en Tjiezi

Parrano is bekend van snipper-, rasp- en poederkaas in Italiaanse stijl en is een van de snelst groeiende consumentenmerken. Met de acquisitie van de zuiveldipperactiviteiten, waaronder Tjiezi, speelt FrieslandCampina in op een groeiende behoefte aan zuivelsnacks in onder andere Europa, Azië en Noord-Amerika. Met ingang van 1 september 2018 worden de overgenomen activiteiten in FrieslandCampina Consumer Dairy geïntegreerd.

Overname

Roel van Neerbos, President FrieslandCampina Consumer Dairy: ‘De overname van het merk Parrano en de zuiveldippers past in onze ambitie om zuivelproducten te bieden voor elk consumptiemoment. Deze merken zijn een mooie aanvulling op onze kaasactiviteiten.’

FrieslandCampina en Best Cheese hebben ook een principeakkoord bereikt over de overname van de import- en verkoopactiviteiten van Best Cheese in de Verenigde Staten. Deze overname zal plaatsvinden nadat aan overeengekomen voorwaarden is voldaan. Financiële details worden niet bekend gemaakt.

Best Cheese Holland

Best Cheese Holland ontstond in juli 2017 na de verkoop van Uniekaas aan DOC Dairy Partners. Een aantal merken, waaronder Parrano en Tjiezi, werden buiten de verkoop gehouden. Directeur Paul Wilde, verkoopdirecteur Arie Punt en marketing manager Maarten Jumelet zagen kansen voor deze merken op de (inter)nationale markt. Wilde denkt dat met de overname door FrieslandCampina de producten van Parrano en Tjiezi internationaal verder kunnen groeien. Na de overname blijft Wilde betrokken bij de activiteiten van Tjiezi.

FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina voorziet miljoenen consumenten over de hele wereld van zuivelproducten. Met een jaaromzet van 12 miljard euro behoort het bedrijf tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld. Het bedrijf produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Vanuit Nederland worden wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd.

 

Altijd op de hoogte blijven?