FrieslandCampina Eurosparen wint Loyalty Magazine Award

EVMI_FrieslandCampina_Eurosparen

FrieslandCampina won samen met loyalty-bureau Magneds op 19 juni een Loyalty Magazine Award in Londen. De Loyalty Magazine Award wordt toegekend aan toonaangevende en innoverende  voorbeelden op het gebied van klantloyaliteitsprogramma’s over heel de wereld. Een vakjury kent de prijzen toe. Dit jaar zaten onder andere Peter Wray (Loyaltymatters.com), Unette Spencer (Mastercard) en Cecilia Floridi (DataLab GmbH) in de jury.

Loyalty Magazine Awards

In totaal waren er 26 categorieën. De jury kende Friesland de award toe in de categorie Beste loyaliteitsprogramma binnen Food Retail. Volgens de jury is het programma Eurosparen: “Een indrukwekkend voorbeeld van loyaliteit binnen de FMCG sector, waarin de consument via verschillende unieke kanalen wordt bereikt en deze dominante FMCG speler een persoonlijke relatie bouwt over meerdere merken heen”.

De andere genomineerden in deze categorie waren: Caffè Nero/Yoyo, Coop Switzerland/Boost Group, Craveable Brands/Tranxactor, Domino’s Pizza/Ketchup Loyalty, Esselunga/Eu.promotions,  Maxima, New World/UNGA en Parmareggio/Casa Modena/Advice Group.

Eurosparen

Aan het programma Eurosparen van FrieslandCampina nemen meer dan 1, 2 miljoen consumenten deel. Dit maakt Eurosparen het grootste FMCG loyaltyplatform van Nederland. Het platform ontwikkelde zich vanaf 2009 van digitaal spaarprogramma tot compleet activatieplatform voor merken als Campina, Optimel, Chocomel, Milner, Mona, Friesche Vlag en Vifit.

Dankzij unieke codes op verpakkingen maakt Eurosparen het voor FrieslandCampina mogelijk om de consument te identificeren en te leren kennen, te activeren met digitale shopper-activaties en persoonlijk met hen te communiceren. De verzamelde data biedt kansen om alle marketing en sales activiteiten te optimaliseren en de consument nog beter te bedienen.

FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina voorziet miljoenen consumenten over de hele wereld van zuivelproducten. Met een jaaromzet van 12 miljard euro behoort het bedrijf tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld. FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Vanuit Nederland worden wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd.

Lees ook
Column: Ook plantaardig?

Column: Ook plantaardig?

Ook FrieslandCampina doet mee aan de energie- en de eiwittransitie. Hoe? Door naast zuivel ook ruimte te maken voor plantaardige producten. Eerder dit jaar kwam FrieslandCampina met een klimaatplan met scherpe doelstellingen voor 2030. Wat betreft de energietransitie zijn de maatregelen drastisch. Uiterlijk 2050 willen wij netto-klimaatneutraal produceren....

Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina

Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina N.V. heeft een nieuwe doorlopende kredietfaciliteit afgesloten van 1,25 miljard euro voor een periode van vijf jaar. Deze vervangt de huidige kredietfaciliteit van 1 miljard euro die in oktober 2024 zou aflopen. "De faciliteit is gekoppeld aan vier belangrijke prestatie-indicatoren op het gebied van duurzaamheid die...

Nieuwe Sales Director FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands

Nieuwe Sales Director FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands

FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands heeft een nieuwe Sales Director. Bob Mulder gaat vanaf 1 oktober 2022 deze functie vervullen en volgt Dieuwer van Staveren op.

Op de hoogte blijven van alles wat er speelt in de voedingsmiddelenindustrie?

 

Abonneren