FrieslandCampina Eurosparen wint Loyalty Magazine Award
FrieslandCampina won samen met loyalty-bureau Magneds op 19 juni een Loyalty Magazine Award in Londen. De Loyalty Magazine Award wordt toegekend aan toonaangevende en innoverende voorbeelden op het gebied van klantloyaliteitsprogramma’s over heel de wereld. Een vakjury kent de prijzen toe. Dit jaar zaten onder andere Peter Wray (Loyaltymatters.com), Unette Spencer (Mastercard) en Cecilia Floridi (DataLab GmbH) in de jury.
Loyalty Magazine Awards
In totaal waren er 26 categorieën. De jury kende Friesland de award toe in de categorie Beste loyaliteitsprogramma binnen Food Retail. Volgens de jury is het programma Eurosparen: “Een indrukwekkend voorbeeld van loyaliteit binnen de FMCG sector, waarin de consument via verschillende unieke kanalen wordt bereikt en deze dominante FMCG speler een persoonlijke relatie bouwt over meerdere merken heen”.
De andere genomineerden in deze categorie waren: Caffè Nero/Yoyo, Coop Switzerland/Boost Group, Craveable Brands/Tranxactor, Domino’s Pizza/Ketchup Loyalty, Esselunga/Eu.promotions, Maxima, New World/UNGA en Parmareggio/Casa Modena/Advice Group.
Eurosparen
Aan het programma Eurosparen van FrieslandCampina nemen meer dan 1, 2 miljoen consumenten deel. Dit maakt Eurosparen het grootste FMCG loyaltyplatform van Nederland. Het platform ontwikkelde zich vanaf 2009 van digitaal spaarprogramma tot compleet activatieplatform voor merken als Campina, Optimel, Chocomel, Milner, Mona, Friesche Vlag en Vifit.
Dankzij unieke codes op verpakkingen maakt Eurosparen het voor FrieslandCampina mogelijk om de consument te identificeren en te leren kennen, te activeren met digitale shopper-activaties en persoonlijk met hen te communiceren. De verzamelde data biedt kansen om alle marketing en sales activiteiten te optimaliseren en de consument nog beter te bedienen.
FrieslandCampina
Koninklijke FrieslandCampina voorziet miljoenen consumenten over de hele wereld van zuivelproducten. Met een jaaromzet van 12 miljard euro behoort het bedrijf tot de grootste zuivelondernemingen in de wereld. FrieslandCampina produceert en verkoopt consumentenproducten als zuiveldranken, kindervoeding, kaas en desserts in een groot aantal Europese landen, in Azië en in Afrika via eigen dochterondernemingen. Vanuit Nederland worden wereldwijd zuivelproducten geëxporteerd.
Altijd op de hoogte blijven?
Meer over
Lees ook
Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina
Koninklijke FrieslandCampina N.V. heeft een nieuwe doorlopende kredietfaciliteit afgesloten van 1,25 miljard euro voor een periode van vijf jaar. Deze vervangt de huidige kredietfaciliteit van 1 miljard euro die in oktober 2024 zou aflopen. "De faciliteit is gekoppeld aan vier belangrijke prestatie-indicatoren op het gebied van duurzaamheid die...
Nieuwe Sales Director FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands
FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands heeft een nieuwe Sales Director. Bob Mulder gaat vanaf 1 oktober 2022 deze functie vervullen en volgt Dieuwer van Staveren op.
Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022
De omzet en winst van FrieslandCampina zijn in het eerste halfjaar van 2022 verbetert, meldt het bedrijf in een halfjaarbericht. De netto-omzet steeg met 19,4 procent naar 6,6 miljard euro. In de eerste helft van 2021 was dat 5,5 miljard euro.