FrieslandCampina lanceert PlanetProof-kaas

frieslandcampina-starts-producing-more-sustainable-planetproof-cheese-2-1024x538-1024x538-c-default

Onlangs introduceerde FrieslandCampina al melk die de planeet beter moet maken. Deze week start het bedrijf met de productie van kaas onder het 'On the way to PlanetProof'-keurmerk. Milner is het eerste Nederlandse kaasmerk dat verkrijgbaar zal zijn onder het keurmerk 'PlanetProof', schrijft het bedrijf. Met dit keurmerk voldoet de "duurzamere kaas" aan de eisen die Stichting Milieukeur stelt op het gebied van dierenwelzijn, natuur en klimaat.

PlanetProof

Stichting Milieukeur introduceerde in september 2018 het PlanetProof-label voor zuivel. Voor een paar cent meer kiezen consumenten voor het duurzamere zuivelproduct van melk uit de 'topzuivellijn'. De meerprijs gaat naar de betrokken melkveehouders die voldoen aan de eisen en de coöperatie. Afgelopen december lag de eerste PlanetProof-melk van FrieslandCampina in het schap.

De Milner PlanetProof-kaas is vanaf april te koop. Medio 2019 moet duurzamere kaas voor huismerken waar het bedrijf aan levert verkrijgbaar zijn. De Planetproof-zuivel moet het bedrijf helpen de Nederlandse markt niet te verliezen aan concurrenten. Circa 20% van de melkproductie van de leden van de coöperatie is uitverkoren om beter voor de planeet te zijn.

Bron: Foodlog

Lees ook
Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter...

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Vanaf deze maand verkoopt de Franse supermarktketen Carrefour blockchainmelk. Via een QR-code op het pak kan de consument informatie vinden over de oorsprong en verwerking van het product. De informatie die consumenten met hun smartphone kunnen oproepen is bijzonder gedetailleerd. Met naam en toenaam worden de boeren, verwerkers en distributeurs genoemd...

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina kijkt kritisch naar de samenstelling van zijn producten. In 2018 voldeed 66% van de verkochte producten aan de Global Nutritional Standards (GNS). Over twee jaar moet minimaal 70 procent van de producten voldoen aan deze zelf-opgestelde voedingskundige criteria. De afgelopen jaren gaat het percentage dat voldoet aan de GNS structureel...