FrieslandCampina neemt Spaanse distributeur over

FrieslandCampina_Millan Vicente

Koninklijke FrieslandCampina N.V. neemt de in Spanje gevestigde kaasverpakker en distributeur Millán Vicente over. Hiermee versterkt de zuivelcoöperatie de positie op de Spaanse en Portugese consumentenmarkt voor kaasproducten.

Roel van Neerbos, president FrieslandCampina Consumer Dairy: “Al tientallen jaren kopen Spaanse en Portugese consumenten en retailers kaasproducten van FrieslandCampina. Met deze acquisitie waarbij we gebruik maken van de lokale commerciële expertise en slagkracht van Milán Vincente aanwenden, kunnen we ons productaanbod voor consumenten en klanten in Spanje en Portugal verder ontwikkelen, innoveren en versterken.”

Millán Vicente is een van de grootste Spaanse verpakkers en distributiebedrijven voor kaas in Zaragoza, een van de belangrijkste logistieke centra in Spanje. De huidige CEO Antonio Millán richtte het bedrijf in 1995 op. Het bedrijf biedt een breed assortiment aan kazen aan de moderne retail. Millán Vicente is al jarenlang een belangrijke partner van FrieslandCampina in Spanje. Antonio Millán: “Deze samenwerking stelt het bedrijf en de mensen in staat verder te groeien en succesvol te zijn onder de vlag van FrieslandCampina.” Millán zal bij de verdere groei van de onderneming betrokken blijven.

Millán Vicente zal volledig worden geïntegreerd in de Iberische activiteiten van FrieslandCampina. Financiële details over deze transactie worden niet bekendgemaakt.

Lees ook
Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Dierenbescherming introduceert Beter Leven Keurmerk voor zuivel

Gister presenteerde de Dierenbescherming het Beter Leven Keurmerk voor zuivel. Het doel van dit nieuwe keurmerk is een meer duurzame en koevriendelijke melkveehouderij. Door een samenwerking tussen de Dierenbescherming, Natuur en Milieu en Vogelbescherming Nederland is het Beter Leven Keurmerk uitgebreid. Vanaf nu mogen ook zuivelproducten een Beter...

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt. FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de...

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Vanaf deze maand verkoopt de Franse supermarktketen Carrefour blockchainmelk. Via een QR-code op het pak kan de consument informatie vinden over de oorsprong en verwerking van het product. De informatie die consumenten met hun smartphone kunnen oproepen is bijzonder gedetailleerd. Met naam en toenaam worden de boeren, verwerkers en distributeurs genoemd...