FrieslandCampina neemt Spaanse distributeur over

FrieslandCampina_Millan Vicente

Koninklijke FrieslandCampina N.V. neemt de in Spanje gevestigde kaasverpakker en distributeur Millán Vicente over. Hiermee versterkt de zuivelcoöperatie de positie op de Spaanse en Portugese consumentenmarkt voor kaasproducten.

Roel van Neerbos, president FrieslandCampina Consumer Dairy: “Al tientallen jaren kopen Spaanse en Portugese consumenten en retailers kaasproducten van FrieslandCampina. Met deze acquisitie waarbij we gebruik maken van de lokale commerciële expertise en slagkracht van Milán Vincente aanwenden, kunnen we ons productaanbod voor consumenten en klanten in Spanje en Portugal verder ontwikkelen, innoveren en versterken.”

Millán Vicente is een van de grootste Spaanse verpakkers en distributiebedrijven voor kaas in Zaragoza, een van de belangrijkste logistieke centra in Spanje. De huidige CEO Antonio Millán richtte het bedrijf in 1995 op. Het bedrijf biedt een breed assortiment aan kazen aan de moderne retail. Millán Vicente is al jarenlang een belangrijke partner van FrieslandCampina in Spanje. Antonio Millán: “Deze samenwerking stelt het bedrijf en de mensen in staat verder te groeien en succesvol te zijn onder de vlag van FrieslandCampina.” Millán zal bij de verdere groei van de onderneming betrokken blijven.

Millán Vicente zal volledig worden geïntegreerd in de Iberische activiteiten van FrieslandCampina. Financiële details over deze transactie worden niet bekendgemaakt.

Lees ook
Carrefour introduceert zuivelblockchain

Carrefour introduceert zuivelblockchain

Vanaf deze maand verkoopt de Franse supermarktketen Carrefour blockchainmelk. Via een QR-code op het pak kan de consument informatie vinden over de oorsprong en verwerking van het product. De informatie die consumenten met hun smartphone kunnen oproepen is bijzonder gedetailleerd. Met naam en toenaam worden de boeren, verwerkers en distributeurs genoemd...

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina kijkt kritisch naar de samenstelling van zijn producten. In 2018 voldeed 66% van de verkochte producten aan de Global Nutritional Standards (GNS). Over twee jaar moet minimaal 70 procent van de producten voldoen aan deze zelf-opgestelde voedingskundige criteria. De afgelopen jaren gaat het percentage dat voldoet aan de GNS structureel...

Arla wil klimaatneutrale zuivel in 2050

Arla wil klimaatneutrale zuivel in 2050

Arla Foods presenteerde zijn meest ambitieuze doelen tot nu toe: reductie van broeikasgassen met 30% in de komende tien jaar, en klimaat neutrale zuivel in 2050. Arla wil zijn leidende positie als internationale landbouwcoöperatie benutten om de overstap naar duurzame zuivel versnellen. ‘We werken al jaren aan duurzame landbouw, maar we...