FrieslandCampina neemt tweede kaasbedrijf over in VS

kaas

FrieslandCampina heeft een tweede Amerikaanse kaasimporteur overgenomen. Eerder deze maand maakte het zuivelbedrijf al de overname van Jana Foods bekend, nu blijkt dat ook het bedrijf Best Cheese Coropration USA is verworven.

Best Cheese Corporation is voortgekomen uit de overblijfselen van Uniekaas, een Nederlandse kaasproducent die in 2017 deels werd overgenomen door DOC Dairy Partners. De onderdelen die niet door DOC werden gekocht gingen, nationaal en internationaal, verder onder de naam Best Cheese. Zo importeert Best Cheese Corporation USA vanuit het hoofdkantoor in New York kaasmerken die voorheen onder Uniekaas vielen, zoals Parrano, Robusto en Melkbus. Best Cheese Holland is al opgegaan in FrieslandCampina. Die overname werd in augustus bekend gemaakt.

VS groeimarkt

“Het Amerikaanse continent is voor ons een strategische groeimarkt. Door Best Cheese en Jana Foods over te nemen, kunnen we onze kaasactiviteiten in de regio verder uitbreiden”, aldus Roel van Neerbos, president consumer dairy van FrieslandCampina.

Best Cheese zal volledig worden geïntegreerd in de FrieslandCampina Consumer Dairy U.S.A.-activiteiten. De voormalige aandeelhouders van Best Cheese, waaronder de Nederlandse investeringsmaatschappij Antea, blijven niet betrokken bij het bedrijf. FrieslandCampina wil niet zeggen hoeveel is betaald voor de overname.

Lees ook
FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt. FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de...

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina werkt aan gezond en gebalanceerd assortiment

FrieslandCampina kijkt kritisch naar de samenstelling van zijn producten. In 2018 voldeed 66% van de verkochte producten aan de Global Nutritional Standards (GNS). Over twee jaar moet minimaal 70 procent van de producten voldoen aan deze zelf-opgestelde voedingskundige criteria. De afgelopen jaren gaat het percentage dat voldoet aan de GNS structureel...

Lagere omzet en winst voor “getransformeerd” FrieslandCampina

Lagere omzet en winst voor “getransformeerd” FrieslandCampina

FrieslandCampina heeft in het jaar 2018 een omzet gedraaid van 11,6 miljard euro. Dat is 4,1% minder dan in het jaar 2017. Ook de winst was afgelopen jaar lager dan een jaar eerder. Door lagere opbrengsten van basiszuivel, stijgende concurrentie in kindervoeding in Azië en incidentele lasten bedroeg de winst 203 miljoen euro. Ondanks de dalende...