FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op
Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt.
FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de groeiende populariteit van saladeproducten. De Optimel salades zijn een tikkie gezonder dan de traditionele salades, omdat ze zijn gemaakt met gepasteuriseerde yoghurt in plaats van mayonaise. Doordat de gebruikte Optimel-yoghurt 0% vet bevat en geen toegevoegde suikers, heeft het product 50% minder calorieën dan zijn traditionele concurrent.
Clean label
De salades bestaan uit magere yoghurt in combinatie met groente en fruit en een aantal andere ‘onmisbare’ ingrediënten. Hiermee passen de salades in het assortiment van Optimel, dat vorig jaar het gebruik van suiker, zout en kunstmatige kleur- en smaakstoffen al flink reduceerde.
Smaken
De salades zijn ontstaan in samenwerking met de R&D afdeling van producent Smilde Foods. Optimel komt in eerste instantie met drie smaken: selderij met appel en krent, paprika komkommer, en gele curry. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo en Deen, en over een aantal weken ook bij andere supermarkten.
Altijd op de hoogte blijven?
Thema's
Meer over
Lees ook
Jan Derck van Karnebeek nieuwe CEO FrieslandCampina
Jan Derck van Karnebeek wordt de nieuwe CEO van Koninklijke FrieslandCampina N.V. Dat maakt de zuivelcoöperatie vandaag, 17 maart, bekend. Zijn benoeming gaat 1 juni 2023 in. Hij volgt Hein Schumacher op die FrieslandCampina 1 mei verlaat voor de functie CEO bij Unilever.
2022 was solide en dynamisch jaar voor FrieslandCampina
FrieslandCampina publiceerde 21 februari de jaarresultaten van 2022. De zuivelproducent zag de omzet stijgen met 22,4 procent naar 14,1 miljard euro en spreekt van een solide en dynamisch jaar.
FrieslandCampina wil boterproductie Den Bosch onderbrengen in Lochem
Om hun boterproductienetwerk in Nederland te optimaliseren en verduurzamen, wil FrieslandCampina alle productie van boter onderbrengen in Lochem. Als gevolg hiervan wordt de productlocatie in ’s-Hertogenbosch op termijn gesloten en de productlocatie in Lochem uitgebreid.