FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Optimel salade

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt.

FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de groeiende populariteit van saladeproducten. De Optimel salades zijn een tikkie gezonder dan de traditionele salades, omdat ze zijn gemaakt met gepasteuriseerde yoghurt in plaats van mayonaise. Doordat de gebruikte Optimel-yoghurt 0% vet bevat en geen toegevoegde suikers, heeft het product 50% minder calorieën dan zijn traditionele concurrent.

Clean label

De salades bestaan uit magere yoghurt in combinatie met groente en fruit en een aantal andere ‘onmisbare’ ingrediënten. Hiermee passen de salades in het assortiment van Optimel, dat vorig jaar het gebruik van suiker, zout en kunstmatige kleur- en smaakstoffen al flink reduceerde.

Smaken

De salades zijn ontstaan in samenwerking met de R&D afdeling van producent Smilde Foods. Optimel komt in eerste instantie met drie smaken: selderij met appel en krent, paprika komkommer, en gele curry. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo en Deen, en over een aantal weken ook bij andere supermarkten.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina

Nieuwe doorlopende kredietfaciliteit FrieslandCampina

Koninklijke FrieslandCampina N.V. heeft een nieuwe doorlopende kredietfaciliteit afgesloten van 1,25 miljard euro voor een periode van vijf jaar. Deze vervangt de huidige kredietfaciliteit van 1 miljard euro die in oktober 2024 zou aflopen. "De faciliteit is gekoppeld aan vier belangrijke prestatie-indicatoren op het gebied van duurzaamheid die...

Nieuwe Sales Director FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands

Nieuwe Sales Director FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands

FrieslandCampina Consumer Dairy Netherlands heeft een nieuwe Sales Director. Bob Mulder gaat vanaf 1 oktober 2022 deze functie vervullen en volgt Dieuwer van Staveren op.

Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022

Omzet en winst FrieslandCampina verbeteren in eerste halfjaar 2022

De omzet en winst van FrieslandCampina zijn in het eerste halfjaar van 2022 verbetert, meldt het bedrijf in een halfjaarbericht. De netto-omzet steeg met 19,4 procent naar 6,6 miljard euro. In de eerste helft van 2021 was dat 5,5 miljard euro.