FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Optimel salade

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt.

FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de groeiende populariteit van saladeproducten. De Optimel salades zijn een tikkie gezonder dan de traditionele salades, omdat ze zijn gemaakt met gepasteuriseerde yoghurt in plaats van mayonaise. Doordat de gebruikte Optimel-yoghurt 0% vet bevat en geen toegevoegde suikers, heeft het product 50% minder calorieën dan zijn traditionele concurrent.

Clean label

De salades bestaan uit magere yoghurt in combinatie met groente en fruit en een aantal andere ‘onmisbare’ ingrediënten. Hiermee passen de salades in het assortiment van Optimel, dat vorig jaar het gebruik van suiker, zout en kunstmatige kleur- en smaakstoffen al flink reduceerde.

Smaken

De salades zijn ontstaan in samenwerking met de R&D afdeling van producent Smilde Foods. Optimel komt in eerste instantie met drie smaken: selderij met appel en krent, paprika komkommer, en gele curry. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo en Deen, en over een aantal weken ook bij andere supermarkten.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Melkprijs stijgt naar recordhoogte

Melkprijs stijgt naar recordhoogte

De prijs die boeren voor melk krijgen ligt bijna twee keer zo hoog als een jaar geleden. FrieslandCampina hanteert in juli een garantieprijs van 60 cent per liter. Nooit eerder betaalde het bedrijf zoveel voor een liter melk.

Samenwerking FrieslandCampina en De Nieuwe Melkboer

Samenwerking FrieslandCampina en De Nieuwe Melkboer

FrieslandCampina en De Nieuwe Melkboer gaan samenwerken. Gezamenlijk gaan de bedrijven verder met het ontwikkelen van een lokale keten voor plantaardige zuivelalternatieven met een goed verdienmodel voor de boer.

FrieslandCampina wil Duitse consumentenmerken verkopen aan Unternehmensgruppe Theo Müller

FrieslandCampina wil Duitse consumentenmerken verkopen aan Unternehmensgruppe Theo Müller

FrieslandCampina wil onderdelen van zijn Duitse consumentenactiviteiten te verkopen aan de Duitse Unternehmensgruppe Theo Müller. Het gaat daarbij onder meer om het merk Landliebe en drie Duitse productievestigingen. De circa 1.000 medewerkers van FrieslandCampina Germany zijn over de voorgenomen verkoop geïnformeerd.