FrieslandCampina stuurt Optimel de salademarkt op

Optimel salade

Het nieuwste product van FrieslandCampina is een salade. Onder het merk Optimel brengt het bedrijf drie smaken salade op de markt, van het type dat je op een toastje doet. Hiermee springt de zuivelgrootmacht in een voor hen totaal nieuwe markt.

FrieslandCampina speelt met dit nieuwe product in op de trend naar duurzaamheid en gezondheid, en op de groeiende populariteit van saladeproducten. De Optimel salades zijn een tikkie gezonder dan de traditionele salades, omdat ze zijn gemaakt met gepasteuriseerde yoghurt in plaats van mayonaise. Doordat de gebruikte Optimel-yoghurt 0% vet bevat en geen toegevoegde suikers, heeft het product 50% minder calorieën dan zijn traditionele concurrent.

Clean label

De salades bestaan uit magere yoghurt in combinatie met groente en fruit en een aantal andere ‘onmisbare’ ingrediënten. Hiermee passen de salades in het assortiment van Optimel, dat vorig jaar het gebruik van suiker, zout en kunstmatige kleur- en smaakstoffen al flink reduceerde.

Smaken

De salades zijn ontstaan in samenwerking met de R&D afdeling van producent Smilde Foods. Optimel komt in eerste instantie met drie smaken: selderij met appel en krent, paprika komkommer, en gele curry. De salades zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Jumbo en Deen, en over een aantal weken ook bij andere supermarkten.

Lees ook
FrieslandCampina investeert 23 miljoen in Nigeria

FrieslandCampina investeert 23 miljoen in Nigeria

Zuivelproducent FrieslandCampina heeft plannen aangekondigd om €23 miljoen te investeren in de lokale melkproductie in Nigeria. De investering is deel van het zogenaamde Dairy Development Programme, dat het doel heeft de productie van verse en ingedikte melk te vergroten voor de lokale Nigeriaanse markt. Een delegatie van FrieslandCampina met onder...

Daling omzet FrieslandCampina in eerste helft 2018

Daling omzet FrieslandCampina in eerste helft 2018

FrieslandCampina maakt 30 augustus de omzetcijfers van de eerste helft van 2018 bekend. De omzet bedraagt 5.721 miljoen euro. Dit is 5,8 procent lager ten opzichte van het eerste half­jaar 2017, waarvan 5,0 procent door valuta-effecten en de verkoop van Riedel. De winst daalt met 32,7 procent naar 109 miljoen euro. Omzet FrieslandCampina Deze winstdaling...

FrieslandCampina neemt activiteiten Best Cheese Holland over

FrieslandCampina neemt activiteiten Best Cheese Holland over

Koninklijke FrieslandCampina N.V. breidt haar kaasactiviteiten uit met de overname Best Cheese Holland. Met de overname krijgt de divisie Consumer Dairy de merken Parrano en Tjiezi. Hiermee kan de zuivelcoöperatie beter inspelen op de consumentenbehoefte om meer te koken met kaas en de toenemende vraag naar zuivelsnacks in de vorm van zuiveldippers....