FrieslandCampina trekt oud merk nieuw biologisch jasje aan

Campina biologisch

Zuivelaar FrieslandCampina introduceert een nieuwe lijn van dagverse biologische melk, karnemelk en yoghurt onder het uit de mottenballen gehaalde merk Campina. Nederlandse boerenfamilies produceren de zuivel duurzaam. Dat betekent volgens FrieslandCampina in dit geval dat het welzijn van het dier en het milieu centraal staan. De 140 boeren werken met biologisch voer dat grotendeels uit de regio komt; ze maken geen gebruik van kunstmest en chemische bestrijdingsmiddelen.

Biologische toezichthouder Skal gaat de boeren jaarlijks controleren. De nieuwe zuivelproducten zitten in een klimaatneutrale verpakking van organisch materiaal dat volledig recyclebaar is. Sinds 2010 verkocht de coöperatie al biologische melk onder het BOER en LAND-merk. De switch volgt op de toenemende vraag van consumenten naar biologische producten.

Bron: Foodlog

Lees ook
BioNederland bestaat 25 jaar

BioNederland bestaat 25 jaar

BioNederland, een vereniging van biologische producenten en handel, bestaat 25 jaar. De vereniging heeft de dag bijna 100 leden, die een omzet in biologische producten van meer dan 2 miljard euro vertegenwoordigen.

EU presenteert plannen voor duurzame voedselsector

EU presenteert plannen voor duurzame voedselsector

In 2030 moet het gebruik van pesticiden in Europa met de helft omlaag en moet er veel minder kunstmest worden gebruikt. Ook moet een kwart van alle landbouw biologisch zijn. Dat staat in de nieuwe Europese ‘From farm to fork’-strategie die Eurocommissaris Frans Timmermans afgelopen woensdag 20 mei presenteerde. De Europese Commissie wil...

95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.